Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

Manifest Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic març 2022

Per la igualtat, la diversitat i la llibertat: NO AL DISCURS DE L’ODI

28/02/2022.
    Concentració contra el discurs de l'odi a Bétera

Fa pocs dies vam conéixer la greu agressió homòfoba que va patir un professor de l’IES Les Alfàbegues de Bétera per part d’alumnat del centre. No podem acceptar de cap manera que es produïsquen agressions d’aquest tipus, ni en els centres educatius ni fora.

Ni per l’orientació sexual o condició de gènere, ni per la llengua, ni pel color de la pell, ni pel país de procedència ni per qualsevol altre motiu.

Alguns elements contribueixen a explicar les causes d’aquesta agressió. L’institut pateix una massificació d’alumnat insostenible. Està pensat per a 500 alumnes i hi ha més d’un miler, fet que dificulta enormement la tasca educativa del centre i també la transmissió dels valors de tolerància, malgrat els ingents intents del claustre de professorat en aquest sentit. Però la causa principal que explica l’agressió és el discurs de l’odi, emergent els darrers anys, que està quallant entre la gent jove i que la pandèmia ha contribuït a fomentar encara més.

És per això que no només ens limitem a condemnar els fets sinó que també denunciem aquest discurs contra la diversitat, contra la llibertat i contra el respecte als drets humans. L’alumnat que va agredir el docent de l’institut és víctima d’aquest discurs i, per tant, hem de treballar perquè no torne a passar, perquè reflexionen sobre el que han fet i prenguen consciència. Hem de treballar des de les institucions, des de l’educació, des dels mitjans de comunicació, des de tots els àmbits de la societat, per eradicar el discurs de l’odi en la societat.

Ens solidaritzem amb el professor agredit i instem a les institucions i als mitjans de comunicació a posar els recursos necessaris per combatre aquest discurs i a no contribuir a blanquejar les organitzacions d’ultradreta que s’hi dediquen a difondre’l, perquè la conseqüència és aquesta, la violència, que no consentirem una altra vegada.

Per la igualtat, la diversitat i la llibertat: NO AL DISCURS DE L’ODI!!!