Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

Professorat tècnic d’FP; puges amb nosaltres?

El professorat tècnic d’FP està més prop que mai d’aconseguir les seues reivindicacions i en aquest camí ha estat sempre CCOO

23/03/2022.
    Puges amb nosaltres

En un dia en el qual s’està debatent al Senat la nova Llei d’FP, presentem aquesta Campanya Informativa, anomenada “PROFESSORAT TÈCNIC D’FP, PUGES AMB NOSALTRES?” que incideix en el recorregut realitzat des de CCOO Estatal amb el Ministeri d’Educació i la Federació d’Educació de CCOO del País Valencià a la Conselleria d’Educació.

La reivindicació sobre el cos únic és una reivindicació històrica del nostre sindicat i a partir d’ací, hem marcat algunes accions que hem anat desenvolupant al llarg del temps, amb la pretensió de facilitar el camí de tot el professorat tècnic d’FP.

Ens congratula saber que la Direcció General de Formació Professional i ERE ha manifestat aquesta setmana en declaracions a un sindicat, tot i que no és aquesta la via que ens agrada, que el PTFP amb titulació universitària, s’integrarà en el cos A1, com ja va avançar el Ministeri, després de la publicació de la Llei d’FP i que la resta del professorat serà equiparat salarial i laboralment. Com diem, ens congratula perquè aquestes eren les propostes del nostre sindicat, que hem plantejat tant a les distintes meses de negociació com mitjançant les xarxes socials i les distintes accions que, com es pot observar, hem realitzat.

Respecte a la nova Llei d’FP, considerem que el text encara té marge de millora amb la incorporació d'esmenes relacionades amb els drets de l'alumnat, el professorat i les treballadores i els treballadors de les empreses on es realitzen les estades formatives, entre altres.

Destacar també que, res en aquesta llei implica l'acomiadament de professorat interí, com algunes veus en volen fer creure i és urgent que es faça efectiu, d'una vegada, el pas al cos A1 del professorat tècnic de Formació Professional.

Per tant, al sindicat seguim treballant en l'àmbit autonòmic però també estatal, on estan les competències amb el Ministeri, reivindicant una Formació Professional pública i de qualitat amb els recursos i millores suficients, i vetlant pels drets i les condicions de treball del seu professorat.