Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Governs i sindicats docents de diferents països es reuneixen a València per abordar la situació de l’educació en postpandèmia

La 12a Cimera Internacional sobre la Professió Docent (ISTP) es celebra a València de l'11 al 13 de maig. L'esdeveniment està organitzat pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) i la Internacional de l'Educació (IE).

10/05/2022.
    ISTP 2022

La Cimera comença amb activitats prèvies com un Seminari Internacional de Sindicats, la vesprada de l'11 de maig en el Centre de Formació del Professorat, en el qual responsables sindicals de tots els països participants abordaran estratègies docents efectives. Debatran sobre el potencial pedagògic de les tecnologies digitals en l'educació; sobre els sistemes escolars com a força motora per a comunitats més inclusives; i sobre el paper dels docents i les comunitats escolars per a garantir un futur sostenible.

Intervindrà el secretari general de la Internacional de l'Educació, David Edwards, qui representa al sindicat educatiu més gran que existeix, ja que aglutina a 380 organitzacions presents en 178 països de la diferents regions del món.

Els dies 12 i 13 es donaran cita ministres, viceministres i secretaris d'Estat d'Educació de 16 països de l'OCDE que, juntament amb els líders dels sindicats docents dels diferents Estats, compartiran pràctiques per a enfortir la professió docent, identificaran desafiaments comuns i debatran sobre com millorar els sistemes educatius.

Sota el lema ‘Avançant després de la pandèmia: Governs i sindicats docents treballant junts per a no deixar a ningú arrere’, aquesta important cimera arriba a Espanya després que fora suspesa l'edició de 2020, que anava a celebrar-se també en la capital del Túria, a causa de la crisi del Covid-19.

Les delegacions oficials que acudiran aquesta setmana a València són les d'Estònia, Dinamarca, Suïssa, República Txeca, Lituània, Hongria, Suècia, Noruega, Portugal, Finlàndia, Letònia, Singapur, el Regne Unit, Macedònia del Nord i els Estats Units. Espanya estarà representada per la ministra d'Educació i Formació Professional, Pilar Alegría, el secretari d'Estat d'Educació, Alejandro Tiana, FECCOO i FSP-UGT.

Aquesta edició 2022 de la ISTP continua l'impuls iniciat en l'última cimera, organitzada pels Estats Units i centrada en l'equitat i la infantesa íntegrament, la professionalitat i el benestar dels docents, i la col·laboració més intencional entre governs, organitzacions de docents, centres educatius i comunitats.