Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

La FECCOOPV rebutja la proposta d'STEPV i dels altres sindicats del Comité de Seguretat i Salut Laboral de València, de privatització i subcontracta de la vigilància de la salut del personal docent

CCOO hem demanat la creació d'una comissió per a informar i/o tractar les alternatives a la privatització de la Vigilància de la Salut que es proposaren en la COPASESA, Comissió Paritària de Seguretat i Salut Laboral de les Administracions Públiques, del 5 maig, per a complir amb la vigilància de la salut i d'altra banda per a informar del procés del decret que ha de substituir al Decret 123/2001 Reglament dels Serveis de Prevenció.

18/05/2022.
    La Salut Laboral és un dret

A la COPASESA del 5 de maig, la Directora General de Treball, Elvira Ródenas, va concloure que l’administració anava a explorar si mitjançant la gestió pública es podia realitzar la proposta d’UGT i CCOO d’evitar la subcontracta de la Vigilància de la Salut articulant els recursos de Salut Pública.

La FECCOOPV responsabilitzem de la situació al PP, que va portar el Servei de Prevenció Propi a l’INVASSAT. Tot i estar recollit en la nova Llei de la Funció Pública Valenciana, l’actual govern no ha fet el canvi, i ara que reconeixen que tant el Servei de Prevenció Propi com l’INVASSAT estan enfonsats venen a proposar-nos privatització de serveis, tot i esmentar que pot ser temporal.

Des de CCOO fa temps que hem demanat que la vigilància de la salut es realitze des de la Sanitat Pública i per descomptat dotant-li dels recursos necessaris per a fer-ho en condicions. Aquesta solució seria fàcilment aplicable si en comptes de privatitzar la vigilància de la salut es realitzen les gestions necessàries perquè estiga a la sanitat pública.

Darrere de tot això hi ha una mala gestió i amb la publicació del nou decret del Reglament del Servei de Prevenció continuarà succeint el mateix si no es posen en marxa els canvis necessaris, fonamentalment en medicina i infermeria del treball.

Tanmateix recordem que els Serveis de Prevenció estan patint una privatització generalitzada amb la compra dels mateixos per Fons de Capital Risc, amb les greus conseqüències de la seua transformació en un negoci.