Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FECCOOPV demanem una Educació per un planeta amb futur i una transició ecològica dels centres educatius front a l’emergència climàtica

03/06/2022.
    Roda de premsa presentació de la Campanya Cap a una transició ecològica dels centres educatius

Hui, 3 de juny, dia mundial de la bici, hem presentat la nostra proposta d’accions pel Clima. A més del vídeo promovent la mobilitat sostenible, s’han presentat les Jornades “Eduquem per un planeta en futur” que tindran lloc en Alacant el 8 de juny, així com la campanya cap a una transició ecològica dels centres educatius.

La campanya es vertebra en set propostes:

Mobilitat sostenible i rutes escolars segures, per una salut pública física, mental i social, abogant per una pedagogia de l’autonomia de l’alumnat fomentant habilitats socials i coneixement de l’entorn.

Coordinadora mediambiental als centres educatius, dotada d’hores i recursos per a desenvolupar ecoauditories i prevenir els riscos mediambientals.

Comissions territorials de Medi Ambient, formades per professorat i per administracions públiques locals i comarcals, per dotar d’infraestructures als centres, tractar informació mediambiental i proposar polítiques i plans d’acció mediambiental.

Transformació dels centres en edificis de consum energètic zero, naturalitzant els espais comuns i recuperant arbreda, amb tractament i gestió de residus i reducció del consum.

Alimentació de km 0 basada en una reflexió sobre la relació entre el sistema alimentari, la soberania alimentaria i la salut, en clau de sostenibilitat i justícia social.

Pedagogia crítica i acció comú, basada en l’anàlisi de macroprojectes urbans, reflexionant sobre les seues conseqüències en el desenvolupament humà i en l’explotació dels territoris i dels recursos naturals; emprenent accions col·lectives de protecció i de proposta.

Aliança educativa pels Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’agenda 2030, basada en la justícia social i mediambiental