Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

22 de juny de 2022 Dia Mundial d’Acció Climàtica en els centres de treball

    La Federació d’Educació de CCOO del País Valencià proposa accions per a una transició ecològica justa als centres educatius, en línea amb la crida de la Confederació Sindical Internacional per l’acció ambiental i climàtica als centres de treball.

    22/06/2022.
    Dia Mundial d'Acció Climàtica en els centres de treball

    Dia Mundial d'Acció Climàtica en els centres de treball

    La situació d’Emergència Climàtica, refrendada per l’últim informe de l'IPCC, requereix la necessitat d’adaptar els centres de treball a les conseqüències del canvi climàtic, reduint emissions de gasos d’efecte hivernacle i avaluant els impactes en el medi ambient i la biodiversitat.

    Des de la Federació d’Educació de CCOO del País Valencià, proposem per als centres educatius, com a centres de treball, les següents accions, que considerem han de ser d’aplicació imminent:

    1.-Mobilitat Escolar Sostenible amb Rutes Escolars Segures, amb la col·laboració de les administracions locals, per reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle.

    2.-Coordinadora mediambiental als centres amb dotació d’hores i recursos, per participar en auditories mediambientals, fomentar la mobilitat sostenible, promoure la formació mediambiental i participar en els plans de prevenció front a riscos mediambientals.

    3.-Comissions de Medi Ambient Territorials amb representants del professorat, de l’administració educativa, i les agents socials, per la confecció de polítiques i plans d’acció mediambiental, així com en la implantació i funcionament de Sistemes de gestió mediambiental als centres, i dels plans de formació.

    4.-Transformació dels centres en edificis de consum energètic zero, millorant infraestructures, naturalitzant l’entorn educatiu, sistemes d’il·luminació, climatització, refrigeració i reduint el consum d’aigua, d’equips ofimàtics i paper, el tractament i gestió de residus així com compres sostenibles.

    5.-Transició alimentària per una alimentació saludable i sostenible de KM 0: aprenentatges i reflexions sobre el sistema alimentari envers la salut, la sostenibilitat i la justícia global.

    6.-Pedagogia crítica i acció comú vinculada amb la Ciutadania per analitzar projectes estructurals globals i les segües conseqüències locals sobre la Natura i la Població: moviments contra l'ampliació del Port de València, macro centrals fotovoltaiques, Tancament de Cofrents, Transvasaments i sobreexplotació dels recursos hídrics, Línies de Molt Alta Tensió, Urbanisme salvatge al litoral, rodalies ferroviàries i totes aquelles decisions que condicionen la nostra Vida.

    7.-L’Aliança educativa pel compliment dels ODS 2030 a tots els centres educatius: un compromís contra la desigualtat i la segregació social per centres escolars, per la convivència i la pau, pel desenvolupament humà i la democràcia, vinculada a la cura de la Natura, per fer del Món un Lloc Millor. Requerim Canvis organitzatius i curriculars pel compliment dels ODS.

    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
    TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]