Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

La FECCOOPV demanem una reunió urgent del Consell de la Formació de les Persones Adultes

• És necessària una Comissió que treballe la millora, digitalització i modernització de la normativa relativa a la FPA al País Valencià
  • Ha d’actualitzar-se el catàleg de llocs de treball; la plantilla orgànica, dels centres d’FPA per a donar estabilitat i una millor resposta a les necessitats dels centres i l’alumnat

14/09/2022.
Mesures protecció al professorat

La Federació d’Educació de CCOOPV considerem que la urgent la modernització del decret de plantilles dels centres públics de Formació de les Persones Adultes ha de comptar amb la participació de l’adminstració, sindicats i resta de comunitat educativa implicada. Per tant, el sindicat demanem una reunió urgent del Consell de l’FPA amb la creació d’una comissió que treballe en la millora, digitalització i modernització de les diferents normatives que regulen l’FPA al País Valencià.

D’altra banda, el sindicat també considerem necessari un nou catàleg de llocs de treball; de la plantilla orgànica dels centres d’FPA que dóne estabilitat i resposta a les necessitats d’aquests centres, de l’alumant i que estiga en consonància amb les noves normatives cap a una educació pública més inclusiva.

Per últim, reiterem algunes de les demandes plantejades per la FECCOOPV en la mesa sectorial del passat 14 de juliol, sobre FPA:

1) Cal impulsar el Consell de l’FPA i la seua comissió per a l’estudi dels projectes legislatius, per a liderar l’elaboració de les instruccions d’inici de curs de l’FPA, així com l'elaboració d'un ROF propi entre d'altres.

2) Que el calendari oficial de les proves de tots els nivells de la JQCV retorne al mes de juny, tal com estava fins al 2018, amb la recuperació consegüent de dues convocatòries anuals. Cal resoldre l’entrebanc que l'actual calendari comporta per a l’acció socioeducativa dels centres i per a l’aprenentatge satisfactori de les persones joves i adultes que s’hi formen.

3) Assignació de personal d'orientació educativa especialitzat en aquests ensenyaments per atendre a l'alumnat amb NESE.

4) Simplificació en l'organització i burocràcia dels òrgans de govern i coordinació en claustres menuts.

5) Més personal per a les Unitats de Resolució de Conflictes amb professionals especialitzats en mediació a temps complet.

6) Implantació de la figura d’educadora social en l'FPA.

7) Crèdit horari i retribucions específiques per a les tasques de tutoría i coordinacions.

8) Personal administratiu per a tots els centres front a la sobrecàrrega burocràtica.

9) Infraestructures dignes i modernes pròpies per a aquests ensenyaments i els seus perfils d'alumnat.

10) Cobrament de les direccions dels departaments.

La FE CCOO PV seguirem treballant per la millora i dignificació de la Formació de les Persones Adultes.