Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

Reactivació del conveni col•lectiu del personal laboral de les universitats valencianes

Ahir 20 d’octubre va tenir lloc una reunió convocada per la Secretària Autonòmica d’Universitats. L’únic punt en l’ordre del dia va ser: conveni col•lectiu

21/10/2022.
    Conveni Universitats Ja

Com tothom sap, el preacord de conveni per al personal laboral de les universitats valencianes signat l’any 2019 encara no s’ha fet efectiu. L’excusa adduïda al llarg d’aquests anys era els límit a l’increment de la massa salarial recollit en la Llei de pressupostos.

Durant aquest temps, la FECCOOPV en diferents àmbits tant estatals (Ministeri d’Universitats, Ministeri d’Hisenda) com autonòmics (Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Conselleria d’Hisenda de la Generalitat Valenciana) ha proposat diferents vies que permeteren executar aquest acord que millorarà les condicions laborals del professorat laboral de les nostres universitats.

Finalment la fórmula proposada (que recull propostes fetes per CCOO) serà la següent:

- Usar l’article 22.7 de la Llei de Pressupostos per a justificar legalment l’increment de la massa salarial

- Modificar els capítols I i II del Decret 174/2002, i hi incloure les taules retributives actualitzades. En aquest sentit, la secretària autonòmica d’universitats ens va informar que hi ha recollida una línia pressupostària explícita per al conveni en els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana. La línia es de 21.000.000 euros.

- Signar el Conveni, després de la modificació del Decret.

A preguntes de CCOO, els representants de la Conselleria ens informaren que esperen tenir l’esborrany de la modificació del Decret 174/2002 en el mes de novembre i que ens convocaran a una pròxima reunió per tal de discutir-lo. Esperen que abans d’abril puga estar publicat.

Des de la FECCOO PV valorem positivament que finalment haja un horitzó pròxim perquè es el personal laboral de les universitats valencianes millore les seues condicions laborals. A més, continuem treballant per a aportar més opcions que agilitzen i acurten terminis a la modificació d’aquest decret i la seua publicació.