Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

La FECCOOPV es suma a la condemna de la XEiM per la decisió de l'Ajuntament de Teulada

La FECCOOPV com a membre de la Xarxa, vol fer-se ressò del comunicat que s'ha elaborat

26/10/2022.
    XEiM - Xarxa d'Educació i Memòria del PV

Des de la XEIM, Xarxa d'Educació i Memòria del PV, volem condemnar i rebutjar enèrgicament la decisió de l'Ajuntament de Teulada que nega per motius ideològics donar suport a l'estudi dels deportats a Mauthausen de la comarca de la Marina Baixa.

Així mateix, la XEiM es solidaritza amb tota la comunitat educativa de l'IES de Teulada pel que representa aquesta marginació.

D'aquesta manera, en negar-se l'Ajuntament a integrar-se en la Xarxa de MEMÒRIA de la Federació Valenciana de Municipis, no es podrà realitzar el viatge a Mauthausen ni tampoc rodar un documental al camp de concentració.

Les administracions haurien de donar suport a aquestes iniciatives perquè l'estudi del passat és un deure democràtic front a la barbàrie nazi i la complicitat franquista que condemnà a milers d'espanyols a l'extermini. La legislació vigent, com ara la Llei de Memòria Democràtica estatal (amb els articles 43 i 44 que estableixen el dret de l'alumnat a rebre formació en matèria de memòria democràtica) com l'autonòmica i el Dret Internacional sobre crims contra la Humanitat es veuen vulnerades. Per altra part, aquesta decisió repressiva humilia a les famílies de les víctimes i deixa de costat el reforçament dels valors democràtics en una època com l'actual on les llibertats i els drets humans estan sotmesos a una intensa revisió quan no demolició per forces extremistes i que en Espanya es superposa a dècades d'oblit.

Per tant, des de la XEiM demanem que es rectifique i es reconega la greu errada que representa aquesta decisió.

Junta de la XEiM