Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Ana García: “L'equiparació salarial en el sistema públic valencià de serveis socials és un èxit del diàleg social”

La secretària general de CCOO PV valora aquest acord històric, signat amb UGT-PV, patronal i Govern valencià, pel qual més de 12.000 treballadores i treballadors de centres concertats i de gestió integral del sector de majors, d’infància, de diversitat funcional i d’inclusió social es beneficiaran d'increments salarials de fins a un 50 %.

17/11/2022.
    CCOO PV present en la signatura d'un acord històric per als serveis socials valencians

El pacte introdueix de manera progressiva fins a 2026, una equiparació salarial de les plantilles de l'acció concertada i dels centres de gestió integral, que són de titularitat pública i gestió privada, amb el personal públic de la Generalitat Valenciana, en correspondència amb les seues taules retributives. Una homogeneïtzació compromesa també pel que fa a garantir la igualtat de les diferents jornades anuals que actualment hi ha entre el personal del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.

“Estem davant un avanç importantíssim que suposarà en determinades categories augments salarials d'un 45 %, com en el cas del personal gericultor, i fins a un 50 % (725 euros) en el d'infermeria del sector de majors”, ha destacat la secretària general de CCOO PV. A més, també s'implantarà gradualment el pagament delegat, procediment que atorga seguretat jurídica, ja que els salaris seran pagats directament per l'Administració. Això evitarà retards en l'abonament i moltes situacions de sofriment que hem viscut quan les famílies depenien en exclusiva d'aquest salari.

Es tracta, per tant, d'un pacte pioner a tot Espanya en l'àmbit dels serveis socials, “pilar del nostre estat de benestar i sector estratègic, sostingut per persones treballadores decisives en l'atenció a les necessitats més essencials de la població”, ha manifestat Ana García. Així mateix, considera que pot contribuir a pal·liar la fugida de professionals a altres sectors amb millors condicions laborals que s'ha donat especialment durant la pandèmia.

El text, que ha sigut signat per CCOO PV, UGT-PV, Govern valencià, CEV i les patronals més representatives dels diferents sectors, ha sigut negociat en el marc del diàleg social. Una dinàmica que ha de continuar “per a avançar en altres matèries com l'increment de les ràtios dels diferents nivells i recursos que componen el sistema”. En aquest sentit, el sindicat considera que el Decret pel qual es regula la tipologia i el funcionament dels serveis, centres i programes de serveis socials és una norma essencial que haurà de ser aprovada tan prompte com puga pel Consell, per a complir amb el compromís establit en l'acord d'equiparació també pel que fa a les categories professionals.