Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

Les persones que hui no han pogut votar per falta de paperetes als centres han de poder fer-ho demà

• La falta de paperetes en centres de la província de València impedeix a part del professorat exercir el seu dret al vot

01/12/2022.

A primera hora d’avui, la FECCOOPV ja ha advertit en un comunicat la manca de paperetes en bona part dels centres educatius de la província de València amb meses electorals.

El sindicat ha estat fent seguiment tot el matí d’aquesta greu incidència, en comunicació amb la mesa coordinadora de València. En un primer moment semblava prevista l’arribada de les paperetes als centres al llarg del matí, amb alguns retards importants, però finalment no ha pogut garantir-se l’arribada d’aquestes en tots els centres amb mesa electoral.

La situació generada en la jornada electoral resulta insòlita i molt lamentable, ja que l’administració ha de garantir el dret democràtic al vot en les eleccions sindicals del professorat.

La FECCOOPV no pot admetre de cap manera que una sola persona no puga exercir el seu dret per una errada o falta de previsió de l’administració i, per tant, en la reunió de la mesa coordinadora de la província de València prevista per aquesta vesprada, el sindicat reclamarà la possibilitat d’obrir novament les urnes demà divendres per a que les persones afectades puguen votar.

Caldrà fer anàlisi de la lamentable situació generada i les seues repercussions, però de moment la FECCOOPV considera absolutament necessari garantir el dret a votar de totes les persones convocades per aquestes eleccions sindicals al professorat valencià, així com establir la custòdia d’aquestes urnes fins completar demà les votacions.