Federació d'Educació de CCOO PV | 24 de juny 2025.

CCOO PV lamenta que Susana Camarero prioritze el benefici empresarial davant de la inversió en serveis socials

    El sindicat ha convocat una vaga en el sector el dimecres 19 de febrer. La concentració de piquets serà a les 11 h, enfront de les oficines de la Conselleria de Benestar Social, i a les 18 h tindrà lloc una manifestació que s'iniciarà en el Parterre fins al Palau de la Generalitat.

    18/02/2025.
    Serveis socials

    Serveis socials

    L'acord al qual van arribar els sindicats amb el Botànic per a dignificar les condicions laborals i els serveis en un sector essencial de l'estat de benestar, va ser recorregut per la patronal de residències AERTE i deu entitats més, que demanaven la inaplicació de qüestions substancials del decret que ho regulava.

    La justícia ha tornat a donar la raó a CCOO PV, que és part personada davant aquests recursos plantejats per les patronals. El Tribunal Superior de Justícia ha dictat una segona sentència favorable a l'aplicació del Decret de tipologia i funcionament dels centres, serveis i programes de serveis socials, amb l'objectiu de defensar la legalitat d'una norma que millorava la prestació de serveis al poble valencià.

    La posició patronal ha sigut avalada pel Consell de Mazón que “a colp de DOGV” modifica aquesta i altres normes essencials del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. Una altra prova més és la resolució de serveis mínims abusius per a la vaga convocada demà 19 de febrer, que atén i amplifica la proposta patronal i impossibilita així l'exercici efectiu del dret de vaga.

    Per a CCOO PV, aquestes decisions empitjoren la qualitat dels centres, perquè redueixen les ràtios establides actualment i, de cara als pròxims anys, eliminen tota obligació d’adaptar-se a uns requisits de millora de la qualitat, tant del sistema públic com del privat.

    El sindicat no permetrà que el Govern valencià continue entregant els serveis socials públics a l'àmbit privat i que siguen convertits en “moneda de canvi” per a acontentar interessos privats. Tampoc que se seguisquen precaritzant les condicions de treball del seu personal. Per a defensar un major finançament, el reforç del que és públic i el compliment dels acords, CCOO PV ha convocat aquesta vaga sectorial.

    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
    TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]