Mobilització unitària per l'Ensenyament Públic

La Plataforma per l'Ensenyament Públic al País Valencià ha presentat el manifest i els motius per mobilitzar a la comunitat educativa en la manifestació del #8maig

02/05/2018.
    Convocatòries #8maig

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, formada per les organitzacions, FAMPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FeSP UGT PV, Escola Valenciana, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, FEPV, BEA, Campus Jove, Sindicat d’Estudiants, FEU, FdE, Acontracorrent, Associació de Directors de Primària, Associació de Directors de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i Valencia Laica, convoca manifestacions i concentracions en les tres capitals valencianes, Castelló, València i Alacant el pròxim 8 de maig contra les retallades, la segregació per sexes en l’escola pública i la LOMCE.

Amb els lemes No hi ha excuses! Ara educació pública. #SIalaPública, #NOalaLOMCE, #RevertirRetallades, #NoSegregació, #Síalvalencià, les entitats que configuren la Plataforma s’uneixen de nou a la convocatòria estatal, per a fer una crida als centres educatius i a les comunitats educatives per a eixir al carrer i dir no a la LOMCE i defensar l’ensenyament públic.

La Plataforma vol de nou manifestar el seu rebuig a les continues retallades que es veuen reflectides en pitjors condicions laborals del professorat, en l’augment de la concertació, en la destrossa de les infraestructures com és el cas de la presumpta malversació de diners públics de CIEGSA i el BEI, i el retard i la mala planificació en les construccions previstes, la minva de professorat i de recursos que han atacat l’ensenyament públic.

La Plataforma diu NO a la LOMCE i exigeix la seua derogació. És una llei regressiva, privatitzadora, antidemocràtica, segregadora, masclista, no laica i ataca les llengües pròpies. La Plataforma a més manifesta la seua indignació davant el pronunciament del Tribunal Constitucional d’avalar l’ensenyament segregant per sexes que separa a l’alumnat sense cap raó. La Plataforma diu SÍ a L’ENSENYAMENT PÚBLIC pel qual s’ha lluitat des de fa tants anys.

Per això convoca aquesta manifestació i anima tota la comunitat educativa, de totes les etapes educatives, a secundar-la.

D’esta manera la Plataforma en defensa de l’Ensenyament Públic fa una crida a les concentracions i manifestacions convocades per al pròxim 8 de maig:

- 6 de maig. Presència en xarxes socials. Ciberacció No a LOMQE.

- 8 de maig. Manifestació i Concentracions:

València: MANIFESTACIÓ, 18h, Plaça de Sant Agustí

Alacant: CONCENTRACIÓ, 18h, Plaça de la Muntanyeta

Castelló: CONCENTRACIÓ, 19h, Plaça de Mª Agustina

Vila-Real, la Vall d'Uixó i Vinaròs: CONCENTRACIONS, 19h, places dels Ajuntaments