Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

Cap a la vaga feminista

Presentació del llibre " Génere i coeducació" de Carmen Heredero

27/02/2019.
    Género y coeducacion Carmen Heredero

El proper dijous 28 de Febrer a les 18:30 h a la seu de ccoo de València tindrá lloc la presenació i posterior col.loqui amb la autora del llibre "Género y coeducación" de la Editorial Morata, 2019. Carmen Heredero de Pedro, autora del llibre és membre del Consell Escolar de l'Estat, exsecretaria de Dona, Igualtat i Política Social de la Federació d'Ensenyament de CC OO.
    Carmen, posa de manifest la necessitat d'una educació inclusiva, que tinga en compte la diversitat d'identitats de gènere i opcions sexuals de l'alumnat i que perseguisca la igualtat entre els sexes.
    “Gènere i coeducació,” analitza l'evolució de l'educació femenina a Espanya des de la il·lustració fins a l'actualitat i el sistema educatiu, els elements de discriminació femenins, qüestiona l'anomenat èxit escolar femení, i proposa mesures i canvis necessaris a incorporar en tots els centres educatius amb l'objectiu d'universalitzar la coeducació.

Carmen Heredero de Pedro, Segòvia (1954), és doctora en Filologia i ha sigut mestra i professora de Llengua i Literatura en l'IES Matemàtic Puig Adam, de Getafe, Madrid.
    Una bona part dels últims 25 anys ha sigut Secretària de la Dona de la Federació d'Ensenyament de CCOO, intercalant períodes de docència amb uns altres de dedicació sindical en exclusiva i compaginant sempre la seua activitat sindical amb la seua participació en el moviment feminista.
    Des d'aquesta responsabilitat en CCOO, un dels seus objectius principals ha sigut l'exigència d'una pràctica coeducadora en els centres escolars, promovent l'elaboració de materials didàctics per a la formació del professorat i d'unitats didàctiques per al treball coeducatiu a les aules, entre altres, el cd room Claus Coeducatives (2000) i els llibres Dones, unitat i diversitat. Un debat sobre la identitat de gènere (2000), Coeducar des dels afectes (2002), Incorporem el lila al currículum educatiu. Les dones també compten (2007), Aportacions de les dones a les matemàtiques (2011) i Aportacions de les dones a la Llengua i Literatura castellanes (2014). Tots ells publicats per la Federació d'Ensenyament de CCOO.
    Ha publicat múltiples articles en revistes sindicals, professionals i educatives sobre la discriminació laboral femenina i sobre coeducació. És coautora del Projecte Orienta. Segregació de Gènere en el sector industrial. Estratègies educatives i laborals, presentat recentment en el Consell Econòmic i Social.
    Ha coordinat l'Observatori d'Igualtat de Gènere de la Fundació Sindical d'Estudis, fundació de CCOO de Madrid (2008-2012), on va realitzar diversos informes sobre la situació de les dones madrilenyes, destacant l'informe “Una educació diferenciada per a la diferència dels sexes”, sobre els centres que segreguen a l'alumnat en la Comunitat de Madrid, presentat en l'Assemblea de Madrid, a instàncies del grup parlamentari d'IU, al febrer de 2013.
    Ha impartit, coordinat i dirigit cursos en relació amb la negociació col·lectiva i les polítiques de gènere, amb la llei d'igualtat i amb la coeducació. Ha sigut professora dels Màster “Gestió per a les transformacions socials en la globalització” (“L'educació per al progrés i el desenvolupament”) de la Universitat Autònoma de Madrid i “En igualtat de dones i homes” de la Universitat del País Basc.
    Actualment està jubilada, encara que continua col·laborant amb CCOO en diverses tasques sindicals i educatives, sent membre del Consell Escolar de l'Estat.