La FE CCOO PV participa en la I Fira de FP de Sagunt.

02/04/2019.
    fira FP Sagunt

La FE CCOO PV participa en la I Fira de Formació Professional entre l'1 i el 5 d'abril,a l'IES Jorge Juan de Sagunt.

La fira tracta de ser un punt de trobada entre tots els instituts d'educació secundària amb oferta formativa de Formació Professional a la ciutat de Sagunt i voltants. i compta amb diferents estands informatius on els instituts exposen la seua oferta formativa de cicles. i un servei d'orientació per a informar-se de les diferents opcions i eixides de la FP, on les famílies i persones interessades podran acostar-se a rebre assessorament o informar-se en els diferents centres educatius que participen.

La fira es du a terme en l'IES Jorge Juan, coincidint amb el 50 aniversari del centre, i estarà composta per 17 estands informatius dels centres educatius d'FP de la comarca per la qual passaran més de 1.600 alumnes de diferents instituts del Camp de Morvedre i comarques adjacents per a conéixer l'oferta formativa de Formació Professional. També hi ha una àrea de demostracions, en la qual l'alumnat dels centres i els docents de Cicles Formatius realitzen exhibicions pràctiques del contingut dels Cicles.

Els instituts que participen en aquesta fira són IES Jorge Juan (Sagunt), IES Eduardo Merello (Sagunt), IES Camp de Morvedre (Sagunt), IES Clot del Moro (Sagunt), IES Alt Palància (Sogorb), IES Guillem d'Alcalà (la Pobla de Farnals), IES Massamagrell (Massamagrell), i IES Gilabert de Centelles (Nules) que inclouen les famílies professionals de sanitat; comerç i márquetin; activitats físiques i esportives; automoció; imatge i so; hostaleria i turisme; electricitat i electrònica; administració i gestió i energia i aigua.

La fira compta també amb xarrades informatives sobre la formació professional dual a càrrec d'empreses com Thyssenkrupp, Galmed o Encamina, els drets laborals en el mòdul de formació en centres de treball, la mobilitat internacional Erasmus+, les experiències amb la formació professional des de la perspectiva d'antics alumnes i la formació professional en l'àmbit dels drons. Aquestes xarrades tindran lloc en la sala d'actes de l'IES Jorge Juan a diferents hores del matí del dilluns 1 al divendres 5 d'abril i seran a càrrec de diferents persones de sindicats, empreses o administracions públiques que informaran de la seua experiència en el sector i gaudirem d'algunes demostracions.

L'objectiu principal d'aquest esdeveniment és que l'alumnat matriculat en els centres, les famílies, el personal docent així com tota la ciutadania que vulga reorientar-se troben un espai on rebre informació i poder prendre una decisió adequada en les seues necessitats i característiques personals, així com afavorir el procés d'inserció social i professional de la joventut.