Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

Presentació Projecte Bubisher: 11 d’abril a les 18 h. en la seu de CCOO PV

Biblioteques itinerants

04/04/2019.
    biblioteques sahara

La FE CCOO PV presenta una xarxa de biblioteques itinerants en els campaments de refugiats saharauis

El projecte Bubisher demostra que la cultura pot remoure consciencies, generar drets i possibilitar millors condicions de vida en els campaments Sahrauís

El pròxim dia 11 d’abril a les 18 de la vesprada i en la seu de CCOO PV tindrà lloc la prestació del projecte Bubisher a càrrec de l’escriptor Gonzalo Moure, el seu fundador.

Aquest programa consisteix en una xarxa de biblioteques i bibliobusos que recorren els campaments de refugiats sahrauís i va sorgir per iniciativa de l’Associació d’Escriptors pel Sahara - Bubisher amb la finalitatde potenciar l’ús de l’espanyol com a segona llengua.

Aquest acte organitzat per la FE CCOO PV amb col·laboració amb la Secretaria de Moviments Socials, Cooperació i Migracions de CCOO PV i forma part de la iniciativa “Llum, vida i cultura en el desert” que a través de diferents conferències al llarg de terres valencianes pretén contribuir a difondre en la nostra societat la important labor del projecte Bubisher i demostrar que la cultura pot remoure consciències, generar drets i possibilitar millors condicions de vida.

L’acte que serà presentat per Xelo Valls, secretària general de la FE CCOO PV, comptarà a més amb la presència de Mohamed Burra, delegat sindical de la Federació de CCOO d’Indústria del PV i membre de l’associació Zammur i a més, també intervindrà un membre de la delegació del Poble Sahrauí en València que contextualitzarà la situació actual del Poble Sahrauí i del Front Polisari.

Aquesta xarxa de biblioteques que va començar en els campaments de refugiats sahrauís de Tinduf i ja compta amb una biblioteca i un autobús en els campaments de Smara, Auserd i Bojador i el seu funcionament és possible gràcies als onze treballadors sahrauís que perceben un salari mensual.

Els objectius d’;aquesta associació són:

Donar suport a l’;expansió cultural entre la població sahrauí,

Crear llocs de treball en els campaments,

Aconseguir que tots els campaments compten amb unabiblioteca i un bibliobús ben dotats amb llibres en espanyol i àrab, potenciar l’;ús de l’;espanyol com a segona llengua,

Fomentar la participació activa de la població sahrauí en les activitats que ofereixen les biblioteques i bibliobusos,

Donar suport a la labor dels mestres d’;espanyol a les escoles i formar bibliotecaris i monitors sahrauís.

La FE CCOO PV va extensiva la invitació a l’acte a totes aquelles escoles o membres de la comunitat educativa que hi puguen estar interessats i interessades

Lugar: Seu de CC OO PV, plaça de Nàpols i Sicília 5

Data: 11 d’abril de 2019 a les 18 h

Tema: Prestació del projecte Bubisher