Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La Generalitat Valenciana desemborsa al voltant de huit milions d'euros al centres de menors i programes socials

23/04/2019.

LA GENERALITAT VALENCIANA DESEMBORSA  AL VOLTANT DE VUIT MILIONS D’EUROS ALS CENTRES DE MENORS I PROGRAMES SOCIALS

La FE CCOO PV i els seus delegats, les seues delegades  i l'afiliació aconsegueixen que la segona part dels compromisos adquirits el passat dia 8 d’abril per la Conselleria d’Hisenda pel pagament als centres ja s’haja efectuat.

La primera transferència es va produir la setmana passada per valor de 4.755.000 €.

En paral·lel a aquest desemborsament la FE CCOO PV, que s’ha reunit aquest matí amb el nou sotssecretari d’Hisenda i el secretari autonòmic de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Alberto Ibànyez, informa que pel pròxim 26 d’abril passarà al Ple del Consell l’aprovació d’altres 3.200.000 € i, en resposta a les nostres preguntes sobre com va la tramitació de la resolució del concert social en l’àmbit de la infància, ens comenten que en aquest moment estan accelerant la signatura de l’expedient, per intentar que passe també al Ple del Consell del dia 26, cosa que facilitaria que en un termini al voltant de deu dies des d’aquesta data es poguera iniciar l’execució del concert per part de les entitats privades sense ànim de lucre que col·laboren en el desenvolupament dels sectors socials en aquest àmbit.

Amb els pagaments de la setmana passada, s’ha pagat pràcticament tot el deute de l’any 2018 –contant que el mes de desembre es comptabilitza dins de l’any 2019.

Precisament, les quantitats que s’aproven el dia 26 d’abril, són les que s’adeuten dels mesos de desembre i gener.

Des de la Direcció General d’infància se’ns informa que ja estan treballant i que estan preparant els expedients de rescabalament del mes de febrer amb un valor de quatre milions d’euros.

La FE CCOO PV ha insistit en l’exigència que, una vegada s’hagen solucionat aquests problemes i s’haja posat el concert en marxa, s’accelere la introducció del pagament delegat en aquest sector i en altres d’àmbit social. Aquesta exigència es mantindrà amb el pròxim govern valencià que isca de les eleccions del 28 d’abril de 2019.

De tota manera, fins que el pagament delegat es pose en marxa, l’inici del concert pot permetre una línia financera de l’Institut valencià de finances que alleujaria les entitats i els seus treballadors i treballadores.