Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La FE CCOO PV dona suport al text de preacord del conveni laboral de les universitats públiques

• Després d'anys de reivindicació, el preacord cobrix la necessitat d'articular un marc normatiu comú a totes les universitats valencianes i que ja tenen la resta de comunitats autònomes.

Quasi tres anys després de l'inici de la negociació cristal·litza un marc normatiu comú a les cinc universitats. Aquest preacord és el text normatiu al qual s'ha arribat durant la negociació que s'ha mantingut durant vora tres anys. La FE CCOO PV ha treballat de valent durant tot aquest temps de negociació oberta per coordinar les propostes de la bancada sindical i poder així arribar amb el màxim consens sindical.

24/04/2019.
signatura preacord universitats

Els sindicats representatius i legitimats del sector, que han format part de la comissió negociadora, CCOOPV, FeSP-UGTPV, STEPV-Iv, CSIF i SEP-CV, així com les 5 universitats públiques valencianes (UVEG, UPV, UJI, UMH i UA) i la Conselleria d'Educació, han mantingut este matí una sessió per ratificar el preacord al qual s'ha arribat per al Conveni col·lectiu de personal laboral de les universitats públiques valencianes.

El preacord arriba, després d'anys de reivindicació, de la necessitat d'articular un marc normatiu comú a totes les universitats valencianes i que ja tenen la resta de comunitats autònomes. Érem l'única que encara no el tenia.

La FE CCOO PV valora que, malgrat totes les dificultats a l'hora de concitar acords amb els cinc equips rectorals, finalment s'arribe a un marc comú de condicions laborals i retributives per a tot el personal laboral que treballa en qualsevol de les nostres universitats públiques. Aquest marc comú revertirà sobretot en aquelles universitats que tenien pitjors condicions laborals.

Valorem també que el conveni pot significar una millora a la situació precària del professorat associat, tant per la millora retributiva en cadascuna de les universitats com per l'establiment de plans d'estabilització i promoció per a aquest col·lectiu en totes les universitats.

En matèria retributiva significa una millora per a totes les categories i respon a un elevat percentatge de les demandes sindicals. Així les figures més precàries com ara el professorat associat puja el sou fins a una mitjana del 35%; el personal ajudant, fins a una mitjana del 34% i els ajudants doctors, una mitjana del 20% en els 3 pròxims anys.

A petició de la FE CCOO PV també s'ha arribat al compromís de solució mitjançant una addenda sobre les condicions del personal vinculat a projectes d'investigació que van concatenant contractes any rere any, amb retribucions inferiors a llocs de treball anàlegs, llargues jornades de treball i falta d'expectatives d'estabilitat i d'una carrera professional ordenada en el temps.

Considerem doncs, que la feina feta durant aquests anys està llesta per manifestar el nostre acord i serà un punt de partida per a seguir avançant en les reivindicacions que no hi estiguen contemplades.