Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FE CCOO PV celebra la sentència desestimatòria contra el Protocol TRANS educatiu

La patronal catòlica valenciana perd als tribunals el seu recurs contra el protocol trans per als centres educatius i la Llei LGTBI

20/05/2019.
    lgtbi corts valencianes

El TSJ ha desestimat integrament el recurs contenciós-administratiu interposat per la FECEVAL, FCAPA i FERE-CECA COVAL, contra Decret 102/2018 ( Protocol TRANS educatiu) que desenvolupa la Lei 8/2017 integral de reconeixement del dret a la identitat i a la expressió de gènere de la CV( Llei LGBTI)

Les dos patronals són de centres religiosos catòlics, i la associació de pares catòlics.

La demanda va ser contra el Decret que va establir la Generalitat Valenciana, i CCOO es va personar com a codemandada amb altre sindicat i associacions lgtbi del País Valencià.

La sentencia conclou que “la llibertat de creació de centres docents amb ideari propi i el dret a la educació, drets constitucionals, té límits, els propis del respecte a la llibertat de desenvolupament del ser humà i de igualtat, també fonamentals i constitucionals”.

En cap cas, continua la sentencia, “no existeix un dret potencial de estos centres (ni de cap altres) a tindre un ideari propi contrari al dret d’igualtat o amb pautes educatives on no es respectaren les identitats o expressions de gènere i al lliure desenvolupament de la personalitat de l’alumnat acord amb la identitat propia”.

Afegix la sentencia, “res impideix que els centres elaboren altres protocols, més abundants, o més protocols, sempre que l’educació al centre tinga per objecte el ple desenvolupament de la personalitat humana en el respecte al principis democràtics de convivència, als drets fonamentals constitucionals, ja que aquests han de inspirar qualsevol model educatiu, públic o privat”.

La protecció que fixa la llei i el protocol no pot ser exclosa per ideologia pròpia aliena als principis del desenvolupament de les diversitats humanes.

La FE CCOO PV està plenament d’acord amb la sentència i valora positivament que el tribunal reculla el plantejament del sindicat en defensa d’un model educatiu democràtic, igualitari i garant del desenvolupament en llibertat de l’alumnat i que protegesca les diversitats, en tots els centres sostinguts amb fons públics.

CCOO defensa el dret a les diversitats d’orientació afectivo-sexuals i identitàries de gènere, al carrer, als centres educatius, a les lleis, i també als tribunals quan ens els volen arrabassar.