CCOO denuncia que les treballadores del primer cicle d'Infantil són les que major responsabilitat i pitjors condicions tenen, i crida a la participació massiva en la vaga de demà

Presenta el document “Principals indicadors del primer cicle d'Educació Infantil (0-3 anys) en centres privats i de gestió indirecta”

20/05/2019.
    indicadores infantil

El primer cicle d'Educació Infantil (0-3 anys) és una etapa essencial en el desenvolupament de xiquets i xiquetes. Coincideix amb el moment de major adquisició d'hàbits i destreses de xicotets i xicotetes i exigeix a les seues treballadores un esforç major que la mera cura. Malgrat la seua elevada qualificació i dedicació, entorn de les 80.000 professionals exerceixen les seues funcions en condicions precàries. Totes elles estan cridades a la vaga enfront del XII Conveni Col·lectiu de Centres d'Assistència i Educació Infantil, que, de signar-se, cronificará la seua inestabilitat laboral.

Per això, CCOO, a més de convocar la vaga a nivell estatal demà 21 de maig, ha presentat el document "Principals indicadors del primer cicle d'Educació Infantil (0-3 anys) en centres privats i de gestió indirecta", en el qual fa una radiografia de la situació actual de les treballadores d'aquest col·lectiu.

"Segons la Carta Social Europea, el 90% de les treballadores del sector poden ser considerades com a pobres. La seua retribució a penes supera el salari mínim interprofessional i no aconsegueix el 60% del salari mig nacional. Les seues condicions salarials no es corresponen al treball que exerceixen, la formació que se'ls exigeix i la responsabilitat que ostenten. Són persones amb formació superior i amb salaris inferiors. La desigualtat salarial que arrosseguen respecte a àmbits afins no és una conseqüència de la crisi: els seus salaris són baixos perquè més del 95% de les persones que treballen en el sector són dones. Des de CCOO, lluitem per a aconseguir unes condicions econòmiques i laborals equiparables a les de la resta de treballadores del sector educatiu", diu l'informe.