La FE CCOO PV exigirá l'elaboració del calendari laboral a principis de curs que reculla tots els horaris de treball de tot el personal

Des de CCOO defensem la idea que tot el treball realitzat ha de ser registrat, sense excepció.

No acceptem la visió patronal que el treball a casa a través de plataformes digitals és merament voluntari. Existeix una pressió de les direccions dels centres per a atendre alumnat i famílies fora de l'horari estrictament laboral i creiem que l'aplicació de la nova normativa ofereix una magnífica oportunitat per a començar a posar límits a la dedicación de temps familiar i personal en qüestions de treball.

27/05/2019.
    registre de jornada laboral

IMPLANTACIÓ DEL REGISTRE HORARI EN ELS CENTRES EDUCATIUS CONCERTATS

El passat 23 de maig es va celebrar una reunió de la Mesa Negociadora per a abordar un tema especialment complex que continuarà sent objecte de debat en pròximes trobades. CCOO entén que el registre de jornada és positiu per als treballadors i les treballadores en el control dels seus drets i, per tant, resulta imprescindible establir unes bases en el marc de la negociación col·lectiva que facilite als centres el compliment de la normativa vigent.

No obstant això, este desig troba per a la seua materialització algunes dificultats objectives, especialmente entre el personal docent. Volem destacar:

• La regulació de les hores no lectives en termes anuals no sembla que haja d'existir un especial problema per al control horari de les activitats lectives, en canvi, sí que puga haver-lo en la resta de l'horari.

• La problemàtica existent entorn del descans : la possible vigilància del menjador.

• En el temps de treball a casa existeix una total absència de definició en el conveni.

• El control horari sobre les activitats realitzades fora del centre i la seua assimilació: visites escolars, viatges d'estudis, formació externa…

Sobre la base de l'anterior, la FE CCOO considera imprescindible:

• Exigir l'elaboració del calendari laboral a principis de curs que reculla els horaris de treball de tot el personal i permeta avançar en la determinació del quadre horari de cada docent amb assenyalament de les seues activitats lectives, no lectives i assimilades.

• Concretar els criteris per a la distribució de les activitats no lectives.

• Establir mecanismes de registre del treball realitzat amb suport informàtic fora del centre de treball, així com el de les eixides amb alumnat, tant amb pernocta com sense ella.

• Garantir l'accés de la representació sindical al control horari i establir les indicacions necessàries que salvaguarden la Protecció de Dades i el dret a la intimitat.