Federació d'Educació de CCOO PV | 2 de maig 2024.

La FE CCOO PV convoca una jornada de Vaga hui 11 de juny junt amb AVAP per a tots els centres d'atenció primerenca.

• La vaga afecta els centres ambulatoris d'atenció primerenca i centres de diagnòstic, desenvolupament infantil i d'atenció primerenca

11/06/2019.

Elena Albert, coordinadora sector diversitat funcional feccoopv

La FE CCOO PV convoca una jornada de Vaga huí, 11 de juny junt amb AVAP per a tots els centres d'atenció primerenca.

La vaga afecta els centres ambulatoris d'atenció primerenca i centres de diagnòstic, desenvolupament infantil i d'atenció primerenca.

Amb la desaprovació de totes les professionals del sector, la Federació d'Ensenyament de CCOOPV i l'AVAP, la Conselleria pretén disminuir l'atenció als usuaris, canviant el sistema d'atenció que afecta tant a la qualitat del servei com a les condicions laborals dels treballadors i treballadores.

La proposta va ser coneguda a la Mesa Tècnica on els tècnics de la Conselleria van proposar el canvi de finançament per sessions i no per places com fins ara. Model amb el qual han funcionat alguns centres dependents de sanitat durant anys i que ha portat a situacions caòtiques als centres, propiciant condicions laborals nefastes i impagaments de nòmines de forma reiterada.

A la FE CCOO PV i a AVAP pensem que no es pot aprovar la proposta del pagament per sessions, ni l'augment de la ràtio per professionals. Defensem un model que hem mantingut fins ara i que és un referent en l'àmbit nacional en el qual l'Atenció Primerenca és un servei públic i universal; s'ha d'atendre de 0 a 4 anys, però sense deixar atendre l'interval 4-6 anys.

La convocatòria de la vaga a propiciat que la Conselleria incloga al sindicat a la Mesa Tècnica que se celebrarà el pròxim 14 de juny, però l'assemblea realitzada el dia 6 Juny, va decidir mantenir la convocatòria per a l'11 de juny i convocar més jornades de vaga per al proper al dia 19 de Juny.

Huí, 11 de juny, és un dia reivindicatiu de vaga, amb diferents mobilitzacions:

A les 11h, CONCENTRACIÓ a València, Torre 3, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, Castañ Tobeñas.

A les 18h, MANIFESTACIÓ a VALÈNCIA, començant en la Plaça Alfonso el Magnànim (Parterre) i arribarem fins a la plaça Manises.