La FE CCOO PV insta a tractar i aclarir com serà el pas del personal de suport educatiu a Educació

31/07/2019.
    Cambio de conselleria

Des de la FE CCOO PV venim reivindicant fa molts anys que el personal de suport educatiu (educadores d’educació especial, educadores d’educació infantil i fisioterapeutes) depengueren de la Conselleria d’on estan enquadrats els centres on treballen: la conselleria d’Educació.

Després de la publicació tant del Decret com de l’Ordre que desenvolupa l’educació inclusiva, eix principal en la política educativa d’esta Administració, encara hem considerat que era més necessari aquest traspàs. Els equips multidisciplinaris que atenguen la diversitat i propicien d’inclusió estaran millor dotats si depenen d’una mateixa conselleria. És per això que valorem positivament l’anunci fet pel conseller en este sentit.

No obstant això, com signants del Pacte que ara fa un any es va rubricar per les dues conselleries i la bancada sindical, considerem que cal reunir a qui varem propiciar el pacte, be en la comissió de seguiment del pacte, en primera instància, o be en una Mesa per a establir quin seria el procediment. Òbviament donem per fet que seran respectades les condicions laborals ja establertes.

A més, des de FE CCOO PV volem subratllar que com ja venim demanant, serà el moment de reconèixer professionalment estes figures i dotar-les de la formació que requereixen les seues tasques de suport educatiu.