Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

La FE CCOO PV presenta les seues propostes clau per al curs 2019-2020 al Conseller i al Secretari Autonòmic d'Educació

Hem lliurat el document de propostes d'actuació als centres educatius davant l'emergència climàtica

04/10/2019.
    Reunió FECCOOPV amb Conseller i SA Educació 3 Oct 2019

Dijous 3 d'octubre la FECCOOPV ha mantingut una reunió amb el Conseller i el Secretari Autonòmic d'Educació. Com venim fent a l'inici de curs i també pel fet d'estar ara a l'inici d'una nova legislatura, hem presentat quins eixos considerem fonamentals per a desenvolupar tant per al curs 2019-20 com al llarg de la legislatura actual.

En primer lloc hem plantejat les nostres propostes d'actuació en els centres educatius del País Valencià davant l'Emergència Climàtica, fent lliurament del document d'estudi que la FECCOOPV ha fet i que ja vam fer públic el 23 de setembre en roda de premsa.

Ens proposen mantenir una reunió amb el Director General d'Infraestructures educatives per tal de poder recollir-lo i veure la possibilitat de poder portar a terme algunes propostes. Hem coincidit en què la confortabilitat tèrmica per a véncer elevades temperatures no pot vindre de la mà de la instal·lació sistemàtica d'aires condicionats que eleven la petjada de carboni i contribueixen clarament al canvi climàtic. Altres mesures més sostenibles i eficients per climatitzar les aules són les que calen instal·lar.

Un altre eix fonamental ha estat tot el marc a desenvolupar per tindre l'Escola Inclusiva que es pretén. I aquesta ha d'establir-se des de la gestió efectiva i eficient del Personal de Suport Educatiu (Educadores i Físios), gestió que s'ha d'agilitzar per no tindre sense cobertura alguns d'aquests llocs. La gestió de la dotació d'aquest personal ha de passar a Educació i fer més ràpida i més fàcil la seua presència en aquells centres que ho requereixen. També el cas del treball que desenvolupen els i les intèrprets de signes,

Hem demanat la necessària coordinació entre les tres conselleries que tenen competències en les figures professionals que poden treballar conjuntament per a l'Escola Inclusiva: Conselleria d'Administracions Públiques, Educació i Igualtat i Polítiques Inclusives.

En aquest àmbit d'escola inclusiva també hem informat al Conseller i al Secretari Autonòmic que hem emprés accions jurídiques contra la campanya del PIN Parental que HazteOir ha fet arribar als centres educatius de tot l'Estat, també als del País Valencià. La defensa del dret a l'educació en igualtat d'un xiquet i una xiqueta és per a la FECCOOPV una prioritat, una responsabilitat i un deure.

Hem manifestat també la necessitat de coordinació amb la nova Conselleria d'Universitat per tal de poder gestionar amb normalitat l'ISEACV, donada la situació d'interdependència de matèries entre una conselleria i l'altra.

Per altra banda, hem manifestat la nostra disponibilitat per al diàleg i la negociació de la Llei Valenciana d'Educació, ja que volem incidir en les línies mestres que allí s'establisquen.

Sobre l'estabilitat en les plantilles hem plantejat la necessitat de negociar una nova planificació d'oferta pública d'ocupació per a portar a terme després de la finalització de la ja programada fins a 2021. Perquè la FE CCOOPV continuarem reivindicant també a escala autonòmica la reversió de totes les retallades, i per això hem posat damunt de la taula la demanda de les 18 hores lectives ja en secundària i les 23 hores en primària per a tots els centres educatius sostinguts amb fons públics.

Documentació associada