Federació Ensenyament CCOO-PV | 7 de diciembre de 2019

Campanya 18 i 23

El sector de l’educació no formal clama per un conveni autonòmic propi

• Els dies 15 i 16 s'han celebrat a València les I Jornades d’educació no formal: Perspectives de futur del sector professional d’oci educatiu i animació sociocultural al País Valencià.

S’ha aprovat la Declaració de València que arreplega un seguit de reivindicacions per part de totes les parts intervinents a les Jornades a mode de declaració d’intencions.

19/11/2019.
Jornades Educació No Formal

Aquestes primeres Jornades s’ha convertit en un espai de trobada de tota la diversitat d’agents implicats al sector amb una diversitat de perfils entre participants molt ampla: sindicats, patronals, sector associatiu, sistema educatiu, empreses, treballadors-res, professionals...

Els objectius de les Jornades que eren visibilitzar el sector d'oci educatiu i animació sociocultural al País Valencià, crear xarxa entre les entitats que treballem en aquest àmbit per tal de reivindicar la nostra aportació a la societat i valorar el nostre treball han estat assolits,.

També ha hagut un compromís per part d’ambdues Administracions participants (Conselleria d’Educacio i IVAJ) de continuar amb el diàleg amb el sector i tindre-los en compte alhora de abordar la futura Llei Valenciana d’Educació, com a un pilar més dins de l’educació al llarg de la vida, així com la predisposició a reconèixer els perfils professionals i dignificar les condicions que puguen garantir els serveis com a drets de la ciutadania.

Conjuntament amb la Declaració de València les entitats han acordat fer una crida per sumar a més entitats a aquest document per tal d’eixamplar encara més i ser més representatius de cara a la negociació d’un proper Conveni Col•lectiu de caràcter Autonòmic.

Entitats:

AVECOE (Associació Valenciana d’Empreses Culturals i Oci Educatiu), Federació d’Ensenyament de CCOOPV, Consell Valencià de la Joventut, Associació de Professionals de Joventut de la Comunitat Valenciana (APJCV), Federació d'Escoltisme Valencià, Asociación Valenciana de Educadores de Museos