Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

CCOO saluda l'aprovació de la pujada salarial per a empleades i empleats públics, i sol•licita reprendre com més prompte millor les tasques pendents

La insistència del sindicat ha donat el seu fruit, i més de 3.200.000 treballadors i treballadores es beneficiaran de l'increment salarial pactat.

21/01/2020.
    pujada salarial 2%

L'Àrea Pública de CCOO, sindicat majoritari en les Administracions Públiques, s'ha mobilitzat des de molt abans de la constitució del nou Executiu perquè aquesta pujada salarial del 2%, més 0,3% de fons addicionals, fóra garantida i executada de manera immediata. Concretament, la setmana passada el sindicat va remetre una carta a la nova ministra de Política Territorial i Funció Pública exposant la necessitat i urgència que s'acceleraren els tràmits per a aprovar els increments salarials.

Finalment, el nou Govern ha complit amb el seu compromís, prioritzant aquesta mesura i anunciant la seua aprovació en el Consell de Ministres i Ministres amb intenció de fer-la efectiva immediatament, amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2020.

CCOO valora positivament el reconeixement explícit del govern a les empleades i empleats públics i la seua aposta per reforçar i garantir els serveis públics. El sindicat espera que el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, tal com hem sol·licitat, accelere igualment la reactivació de les taules de negociació i els grups de treball per a avançar en la recuperació dels drets arrabassats i l'enfortiment dels serveis públics.

Per a l'Àrea Pública de CCOO, les prioritats que venim demandant en aquests últims mesos són:

• L'impuls de les ofertes d'ocupació pública i dels processos d'estabilització i consolidació, per a complir definitivament l'objectiu de reducció de la temporalitat a menys del 8%. La recuperació de l'ocupació pública perduda i escometre les mesures necessàries per a abordar el rejoveniment de les plantilles passa també per l'eliminació de qualsevol limitació en la taxa de reposició.
    • Els plans de carrera professional
    • Els plans d'igualtat.
    • L'establiment d'un calendari de treball per a la negociació de l'III Acord per a la Millora de l'Ocupació Pública i les Condicions de treball.
    • El treball específic per a aquest III Acord per a la Millora de l'Ocupació Pública i les Condicions de Treball ha d'anar acompanyat de les reformes normatives necessàries i del Desenvolupament de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (EBEP) en l'accés a l'ocupació pública, OEP, formació, classificació professional i culminació de la disposició transitòria tercera, entre altres qüestions.

CCOO continuarà defensant els drets de tots les treballadores i treballadors dels serveis públics, i liderant la negociació col·lectiva.