Federació d'Educació de CCOO PV | 24 d?abril 2024.

La FE CCOOPV fa una crida a la responsabilitat en la prevenció i a la confiança en la sanitat pública

La FE CCOO PV junt amb altres entitats de la comunitat educativa es reuneix amb el Conseller d’Educació i el Secretari autonòmic per abordar mesures educatives en la fase de contenció del coronavirus

12/03/2020.
    Logo FECCOOPV

La vesprada de l’11 de març la Federació d’Ensenyament de CCOOPV junt amb altres sindicats i entitats de la comunitat educativa valenciana ha estat convocada per part de Conselleria d’Educació a una reunió urgent. La reunió a la qual ha assistit el Conseller d’Educació i el Secretari Autonòmic tenia per objecte abordar mesures de protecció per al personal docent i per al conjunt de la comunitat educativa davant la crisi del coronavirus.

Especial interès desperta com es resol la situació creada per l’ajornament de la setmana de falles i la magdalena per part del Consell. Es confirma la continuïtat del calendari de vacances escolars previst amb anterioritat. Per tant seran dies no lectius per a la comunitat educativa.

Des de la FE CCOOPV hem traslladat la nostra predisposició a col·laborar en aquesta situació d’emergència alhora que fem una crida a la tranquil·litat i a la confiança en el sistema públic sanitari. Des de CCOO hem aportat en diversos foros propostes en que faciliten les recomanacions donades per les autoritats sanitàries al voltant del tele-treball i la conciliació.

Les mesures que posen en marxa el Govern valencià i la Conselleria d’Educació han de resoldre qüestions relatives a les situacions mèdiques del personal, a la contenció del contagi, a la suspensió de les activitats de risc, al foment del teletreball i a la concessió de permisos extraordinaris per a atendre la conciliació.

Especialment atenció cal tindre en el foment de la conciliació per tal que aquesta no recaiga exclusivament en les dones o les persones majors per ser grup de risc. També ací cal una perspectiva de gènere en la gestió d’allò públic.

D’igual manera que hem tingut reunió amb la Conselleria d’Educació, des de la FE CCOOPV demanem reunions amb la Conselleria d’Igualtat i polítiques inclusives per abordar la situació dels centres que treballen amb persones amb diversitat funcional i menors tutelats, i amb les diverses universitats per a atendre el seu personal.

FECCOOPV ha proposat la continuïtat de la interlocució amb l'administració, els sindicats i altres entitats de la comunitat educativa, per tal de tractar les incidències que pogueren produir-se. Entenem que allò responsable en aquests casos és una resposta coordinada entre Conselleria i els sindicats que representen efectivament a les treballadores i treballadors de l’educació valenciana.