Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

28 d'abril: Dia Internacional de la Salut i Seguretat en el Treball

28/04/2020.
    28A Dia Mundial Salud Laboral

CCOO recorda una vegada més que les condicions de treball estan en l'origen dels accidents i malalties laborals, i reitera les seues propostes de canvi en les polítiques que afecten la salut i la seguretat de la classe treballadora. CCOO ve advertint que la precarietat laboral mata i que les condicions d'ocupació estan darrere del repunt dels accidents de treball. En particular, CCOO reivindica la deguda atenció a les condicions de treball que causen malalties, que majorment no estan degudament registrades com a “professionals”.

La pandèmia de COVID-19 ha demostrat que la prevenció de riscos a Espanya està arrasada. És necessari posar fi a nombroses inèrcies que afecten el sistema de prevenció, algunes arrossegades des de l'aprovació de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, fa ja 25 anys. Es necessiten polítiques públiques renovades, perquè la salut i la seguretat de les persones treballadores siguen el vertader eix sobre el qual pivote tot el sistema. La pandèmia ha posat de manifest el llast que suposa l'externalització de les activitats de prevenció de riscos.

Aquest 28 d'abril, quan la COVID-19 ja s'ha emportat la vida de milers de persones, la societat ha de ser conscient que molts d'aquests contagis es deuen a exposicions durant el treball i en els desplaçaments a aquest. I això ha succeït tant en sectors essencials per a garantir la salut i els subministraments a la població, com en empreses que no formen part d'aquests sectors.

El sistema sanitari públic, del qual sempre hem estat orgullosos, s'ha hagut de tibar fins més enllà dels seus recursos, minvats per les polítiques d'austeritat imposades després de la gran recessió de 2008. CCOO sempre ha defensat que la salut laboral forma part de manera indissociable de la salut pública. I encara que siga una obvietat: Evitar els contagis en l'àmbit laboral és part de la lluita contra el virus.

La prevenció és un dret, no un negoci.

Revista Por Experiencia ISTAS-CCOO

Documentació associada