Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FE CCOO PV exigeix a l'administració que s'extremen totes les mesures de precaució sanitàries en les proves de la AvBAU i en les proves d'accés als cicles formatius d'FP

Estimem convenient unes instruccions específiques per a aquestes activitats

29/05/2020.
    Proves AvBAU

Tant les proves d'accés als cicles de Grau Mitjà i Superior de Formació Professional previstes per als dies 1 i 2 de juliol com les proves de la AvBau que tindran lloc els dies 7, 8 i 9 del mateix mes implicaran el moviment als Instituts d’Ensenyamnet de Secundària i als Centres Integrats de FP del País Valencià d'una quantitat important de persones. Per tal de minimitzar al màxim els possibles riscs de contagi, des de FE CCOO PV proposem a l'adminstració una sèrie de mesures que detallem a continuació:

Respecte als espais on es faran les proves:

- Es seleccionaran, preferentment, espais en l'exterior dels edificis dels centres amb condicions adequades de temperatura i soroll i amb suficient amplitud per a acollir a l'alumnat, permetent el distanciament social recomanat.

- En cas que açò no siga possible, l'alumnat es distribuirà per les aules del centre en grups de 10 persones màxim. Se seleccionaran les aules més amples, i amb millors condicions de temperatura i soroll. Les finestres de les aules romandran obertes en tot moment per a facilitar la ventilació.

- S'haurà d'establir una distància mínima de 2 metres de separació entre els diferents llocs per a la realització de l'examen per part de cada estudiant. Entenem per lloc l'espai que ocupen l'alumne o alumna amb la seua cadira i la seua taula corresponent (aproximadament d'entre 1,5 i 2 metres quadrats). A tall d'exemple, seria deixar almenys una fila lliure a banda i banda de cadascun

Respecte a la desinfecció dels espais:

Dies abans de la realització de la prova s'haurà de realitzar una adequada desinfecció de totes les instal·lacions necessàries (llocs per a l'examen, corredors interiors i zones exteriors per al trànsit i ús comú el dia de la prova, condícies, etc.). Desinfecció periòdica de les condícies mentre dure la prova i procedir a una desinfecció integral de totes les zones utilitzades una vegada conclòs l'examen. Si entre la finalització d'una prova i l'inici de la següent no ha segut possible la desinfecció del lloc que cada alumne/a ha ocupat, s'ha de garantir que aquell lloc serà ocupat a la següent prova pel mateix alumne/a. Aquest lloc romandrà lliure si l'estudiant no ha de fer eixe examen. En el cas de les proves d'accés a cicles formatius s'haurà de desinfectar tot allò l'indicat anteriorment al migdia, ja que hi ha un canvi de persones (pel matí s'examinen les persones que volen accedir als graus mitjans i a la vesprada els aspirants als graus superiors)

Respecte al personal:

Augmentar de manera significativa i suficient el nombre de docents que controlen les proves en ser necessari un nombre major de llocs o estàncies. Igualment serà necessari augmentar el personal de control d'accessos, així com el de neteja.

Respecte als procediments i les mesures de protecció:

Les crides de l'alumnat per a la realització de la prova hauran de fer-se en l'exterior dels recintes, per la qual cosa s'haurà de disposar d'espai suficient per a tal finalitat i mantindre les distàncies de seguretat establides de dos metres per part de tot l'estudiantat. En tot cas, es posaran llistes en les quals cada persona sàpia a quina sala ha d'anar i les crides s'organitzaran en concordança, guardant una àmplia distància entre cada grup d'alumnes i alumnes.

- Protocol·litzar el maneig, distribució, recollida i correcció dels exàmens en paper per part del professorat i l'alumnat de cara a evitar contagis. En aquest cas, caldria establir el temps que hauran de romandre en quarantena els exàmens abans de ser manipulats per a la seua correcció per part del professorat. Encara així, caldria que aquesta correcció es fera amb les degudes mesures d'higiene de mans.

- En el cas que alguna alumna, alumne o algú del personal present en la realització de les proves mostre algun símptoma relacionat amb la Covid-19, es recomana seguir les recomanacions del Ministeri de Sanitat.

- En els moments d'esplai, l'alumnat romandrà en els espais exteriors de l'edifici i mantindrà la distància de seguretat.

- Proveir una dotació de màscares suficient en funció del tipus que siguen aquestes, tant per al personal docent a càrrec de les proves com per a tot l'alumnat que haja de fer-les. Aquestes màscares s'haurien de subministrar abans d'accedir al recinte, i no podrà entrar cap persona que manque d'elles. És necessari explicar l'ús adequat de les màscares a tot el personal i alumnat abans de col·locar-les, així com de les recomanacions per al seu ús en el transcurs de la prova.

- Dotar a tots els espais on es realitzen les proves de dispensadors d'hidrogels alcohòlics, així com de tovalloles de paper d'un sol ús.

- Disposar de suficients papereres amb tapa i pedal, dotades de la seua corresponent bossa precintable, per a la seua eliminació posterior seguint un estricte protocol de recollida de residus una vegada finalitzada la prova.

- Abans d'accedir al recinte de l'examen, l'alumnat hauria de procedir a la rentada de mans amb hidrogels desinfectants.