Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FE CCOO PV rebutja frontalment la sol·licitud feta per VOX de conèixer les dades personals dels i les membres del col·lectiu LGTBI que imparteixen formació a les escoles valencianes.

La FE CCOO PV ha aprofitat la convocatòria de reunió de la Mesa sectorial
    d’Educació per condemnar aquest tipus d’acció que l’únic que vol és generar
    odi i confrontació.

02/07/2019.
    lgtbi corts valencianes

Davant la sol·licitud registrada en les Corts per part del grup de parlamentaris d'extrema dreta exigint conèixer les dades i antecedents penals de les persones que imparteixen formació en diversitat sexual i de gènere en els centres educatius valencians, la FE CCOO PV mostra la seua màxima repulsa a aquesta petició i sol·licita a la resta de partits polítics de l'arc democràtic que
    es posicionen en contra d'aquesta.

Des que les reformes educatives del PP van deixar sense espai a les aules la formació de la nostra joventut en matèria de sexualitat, gènere i la seua diversitat, la comunitat educativa ha buscat els mitjans per a formar-se i per a formar al seu alumnat en aquestes matèries, fonamentals per al desenvolupament humà. Les persones amb responsabilitats docents, educatives, formatives dels nostres centres són molt conscients que no solament acompanyen l'aprenentatge dels nostres fills i filles, sinó que també els ajuden en el seu desenvolupament com a persones i membres de la nostra societat.

Considerem que indagar en les dades personals de les persones que participem en aquesta formació, a més que pot constituir un delicte pensem que l'única cosa que cerca és generar conflicte i confrontació amb un col·lectiu que aporta una visió positiva i educativa de la diversitat que existeix en la nostra societat. En comptes de posar el focus en les estadístiques d'assetjament escolar i en xarxes socials per raó de l'orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere, també en les estadístiques sobre depressions i suïcidis de menors per aquestes mateixes raons o en les denúncies i casos que arriben fins a la Inspecció Educativa, de nou generen questes peticions per a generar llistes negres, com ja ho han fet a Andalusia. Aprofitem aquest posicionament per a informar que la FECCOO PV és una de les organitzacions que col.labora en esta formació al personal docent i educatiu interessat, a través de cursos homologats per la Conselleria d'Educació.

També acudim als centres i impartim la formació als pares i mares de l'AMPA,i al professorat del centre. I ho fem com a professorat d'universitats públiques valencianes i de centres educatius de primària i secundària i com a persones LGTBIQ+.

Per últim informem que continuarem fent-ho sense por i amb el convenciment que estem contribuint a construir una societat més justa i igualitària.