Federació d'Educació de CCOO PV | 16 d?abril 2024.

FE CCOO PV demana a Conselleria un Protocol Educatiu per a la identitat de gènere per al professorat, inclosos els processos de selecció, concurs-oposició i cobertura de vacants

La FE CCOO PV insta a la celeritat i prioritat en la el.laboració del Protocol

31/07/2019.
    bandera trans

Per tal d’evitar la discriminació de tracte i fomentar un tractament normalitzat i regulat que ajude a eradicar les actituds fòbiques al sistema educatiu, la FE CCOO PV ha posat de manifest la urgència i necessitat de normativa específica que reglamente el tractament de les situacions de diversitat, que no deixen cap lloc a interpretacions o dubtes que pogueren incórrer en faltes amb la identitat de gènere, intolerables als centres educatius.

Des del nostre compromís amb la igualtat, amb la atenció a la diversitat i per tal de millorar els procediments, instem a Conselleria a reglamentar, entre altres, el procés de trànsit de gènere, i dotar-se de les normes adequades que desenvolupen la llei LGTBI.

Així mateix, la FE CCOO PV ofereix la màxima col·laboració en eixa tasca i senyala la necessitat de la participació de les persones trans en la concepció, redacció i posada en marxa del protocol.

La FE CCOO PV proposa també la creació d’una comissió paritària, que desenvolupe, vigile el compliment i actualitze l’aplicació del esmenat Protocol. I será important també incloure els registres pertinents per a evaluacions i estadístiques.