Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

Valoració de les enquestes sobre oposicions realitzades per FE CCOO PV

Al voltant de 400 persones afiliades membres de tribunals o aspirants han fet valoracions i aportacions per a millorar el procés selectiu

31/07/2019.
    Encuestas FECCOOPV sobre oposiciones

La FE CCOO PV té com a eix fonamental la participació i en aquest sentit ja hem fet una primera anàlisi dels resultats de les dues enquestes adreçades a la nostra afiliació aquest mes de juliol. Recordem que aquestes enquestes han estat dirigides, una a les persones presentades a les oposicions docents de 2019 i una altra a persones integrants dels tribunals.

Respecte de l’enquesta dirigida a les persones participants com a aspirants, podem destacar algunes dades significatives:

- El 87,3% de les persones presentades havien prestat serveis anteriorment.

- El 60% opinen que les instal·lacions on s’ha dut a terme el procés han estat òptimes o acceptables. El 40% dolentes o pèssimes.

- Les novetats que s'han introduït en el procediment en la convocatòria de 2019, han estat valorades positivament (anonimat en la primera prova -lectura per part del tribunal-, possibilitat d'al•legacions a les puntuacions provisionals de cada prova, reducció de la ràtio tribunal/aspirants, lliurament de la programació en PDF a través de la seu electrònica de la GV i valoració dels mèrits per una única comissió de baremació per especialitat).

- Els criteris d’avaluació han de millorar-se en major o menor mesura quant a claredat (68%), concreció (75%), objectivitat (75%) i utilitat (74%).

- Un 64,7% opina que hauria d'estar més orientada la part B de la primera prova (exercici pràctic) a valorar l'aplicació dels coneixements de la persona aspirant a la pràctica docent.

- Un 47,6% opina que hauria d’invertir-se l’ordre de les proves, mentre un 33,5% opina que no i un 18,9% no té clar si seria millor o no.

Respecte a l’enquesta dirigida a les persones participants com a membres dels tribunals també podem assenyalar algunes dades:

- El 90% opina que el procés d'oposicions ha interferit en més o menys mesura en el final de curs del seu centre.

- Les dificultats han estat principalment referides a la manca de temps per fer les correccions especialment de la primera prova, formació, alguns problemes amb les rúbriques i altres amb desplaçaments i horaris.

- El 85% es mostra prou o molt satisfet amb el seu treball.

- El 66,7% considera que no hi ha hagut una bona informació interna entre els tribunals. El 33,3% opina que sí.

- El 60,5% opina que el procés d’al·legacions és adequat. El 39,5% que no.

Més enllà de les dades concretes, ha estat molt interessant també atendre els blocs de les enquestes oberts per a comentaris i aportacions.

El sindicat aprofitarem aquestes dades i totes les aportacions fetes per continuar treballant propostes de millora per al procés selectiu i fer les reivindicacions oportunes per tal que les properes convocatòries de 2020 (secundària i altres cossos) i 2021 (mestres), continuen donant-se amb les màximes garanties.

Com sempre, recordem que la FE CCOO PV dona suport a les persones que participen en el procediment, siga com a aspirants o com a membres de tribunals i comissions, i posa a la seua disposició el correu ccootajuda@pv.ccoo.es per a resoldre dubtes i problemes.