Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

Congrés d'FPA de Xàtiva 2019. Càtedra Paulo Freire: Nova Educació Permanent: saber, emancipació i practicabilitat de la vida

Durada: 25 hores homologades per la Conselleria d'Educació *
    Dades: 19, 20, 21 i 22 de novembre
    Horari: 9 a 14 hores
    Nombre de places: 25
    Lloc: CPFPA Francesc Bosch i Morata; Xàtiva

30/09/2019.
    Cátedra Paulo Freire

Inscripció ací

Destinataris:
    Professionals d'FPA i d’altres àrees relacionades amb l'FPA

Objectius:
    - Introduir i aprofundir en els nous contextos i les pràctiques que impliquen l’educació permanent en l’actualitat.
    - Facilitar el debat i intercanvi d’experiències en el camp de l’educació permanent i als àmbits fronterers amb aquesta i que ens assenyalen perspectives específiques del quefer quotidià educatiu.
    - Sistematitzar i elaborar diagrames de treball educatiu novador a les iniciatives educatives.
    - Incorporar aquestes aportacions i eixos de treball a les pràctiques d’aprenentatge i donar resposta als reptes que ens planteja l’educació i fer possible una dimensió humana crítica, participativa, justa... mitjançant el poder d’educar i educar-nos.
    - Establir xarxes de cooperació i mediació entre les diferents iniciatives formatives i territorials.

Metodologia:
    Participativa, d’aproximació als contextos i de verificació en les actuacions dels plantejaments i hipòtesis de partida. Grups de discussió i socioanàlisi; coinvestigativa i co-cre-activa.

Continguts:
    1.- Nova Educació Permanent

2.- Variables, factors... i praxis que configuren una Nova Educació Permanent.

3.- Emergència de les noves relacions entre saber i emancipació.

4.- Nova Educació Permanent, quotidianitat i cura.

5.- Sostenibilitat de la Nova Educació Permanent, relacionalitat i processos

d’alliberament.

6.- Nova Educació Permanent, practicabilitat de la vida i pràctiques de llibertat.

Professorat:

- Anna Gómez Mundó, professora de la Universitat de Vic.

- Loris Viviani, professor de l'Institut Paulo Freire;

*Aquesta activitat formativa està homologada per la Conselleria d'Educació a les persones que es troben en els supòsits següents:

a) El personal docent i el personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'educació.
    b) Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior.
    c) Personal que haja finalitzat els graus i màster que condueixen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les borses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació i aquest personal no represente més del 50% de participació en l'activitat. (ORDRE 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives.)

Enlaç per a la inscripció:

Enllaços relacionats