Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Davant els atacs al professorat que compleix amb la seua responsabilitat educativa, la FECCOOPV reitera el seu suport

L'educació i les persones que eduquen està sent objectiu principal de la ultradreta

18/12/2019.
    Atacs ultradreta, no passaran, feccoopv

Els darrers mesos estem veient un degoteig d'atacs al professorat i a personal que fa activitats educatives de part de la ultradreta. Des de l'amenaça a professorat d'Història a professorat o personal que fa tallers sobre coeducació.

Fa una setmana saltava la notícia de preguntes acusatòries respecte d'activitats que, des de la responsabilitat d'educar per a desmuntar els arguments que sustenten la violència contra les dones, es porta a terme en centres de secundària. En concret les preguntes acusatòries eren d'activitats fetes a l'IES Miquel Peris del Grau de Castelló, dins d'un programa d'activitats amb persones que porten tallers als centres i coordinat amb el professorat.

Una activitat que va desvetllant com s'adquireixen les actituds violentes des de molt aviat via els contes: Blancaneus, la Ventafocs, la Sireneta, la Bella i la Bèstia, la Bella Dorment, la Caputxeta Vermella.... relats on es reforcen actituds de submissió de dones enfront de la masculinitat hegemònica que pot arribar fins i tot a castigar per la seua part si no es compleix amb el que es marca per a elles.

El professorat de l'ensenyament Públic té la responsabilitat, el dret i el deure d'educar i ensenyar per a erradicar la xacra de la violència contra les dones que ha generat tants assassinats. La ultradreta està negant que existeix aquesta violència i criminalitza a qui educa per erradicar-la. Des de FE CCOO PV mostrem el nostre rebuig a aquestes iniciatives reaccionàries.

Fa unes setmanes també vam tindre coneixement de l'atac amenaçant a professorat d'Història per educar en la pluralitat, en la veracitat històrica i l'evidència científica. I relacionar la realitat que viu l'alumnat amb els coneixements impartits.

I més enllà del País Valencià veiem que a Andalusia, a un IES de Baena (Còrdova) un professor ha estat denunciat al jutjat per fer activitats per a educar en valors i actituds que s'encaminen a l'erradicació de la violència que assassina dones. En concret per visionar i tractar en classe el cas d'Ana Orantes, que va ser assassinada i cremada pel seu exmarit després d'haver fet el relat del seu maltractament sostingut durant anys. Aquest cas va despertar la lluita contra la violència masclista.

Per això, quan una formació política advoca argumentació en contra de Drets Humans com els Drets de la Infantesa, Dret a la Igualtat de Gènere, Dret a ser considerat persona independentment del teu origen o color de la pell, i els fa el seu patrimoni de definició, ha d'acceptar que te perfil ultradretà. Està defensant xenofòbia, desigualtat, supremacisme, jerarquia esclavitzant. Si el professorat no posa nom a aquests programes i organitzacions, està faltant a la seua responsabilitat docent.

Les famílies no poden decidir sobre els continguts de l'educació en valors del sistema educatiu, de la mateixa manera que, més enllà del que decidisquen els pares i mares, les lleis impedeixen que un menor puga treballar, li protegeixen davant el maltractament o l'abús i garanteixen l'adequada formació en el respecte, la igualtat i contra les violències, entre elles la violència masclista

Per això, des de la FE CCOO PV, donem suport al professorat que fa exercici de responsabilitat de la seua tasca educativa i la seua corresponsabilitat en el compromís social de la igualtat i l'erradicació de la violència que mata dones. A tot el professorat que dia rere dia compleix amb el seu treball de forma honrada i seriosa. El professorat que dóna les eines perquè l'alumnat conega, reflexione, decidisca, exercisca el seu dret a ser ciutadania i que construïsca la seua personalitat en llibertat.

I perquè entenem que patir amenaces i atacs per fer el treball amb responsabilitat pot derivar en accions punibles per a qui vessa eixes amenaces. Reiterem la disposició dels nostres serveis jurídics i la resta dels nostres recursos a qui les patisca en els centres educatius. També exigim a la Conselleria d’Educació que actue davant aquest degoteig d'iniciatives que persegueix acoquinar al personal educatiu en el compliment de les seues obligacions.

Sempre al costat de les treballadores i treballadors de l'educació.