Federació Ensenyament CCOO-PV | 27 de septiembre de 2020

Obrim vies de resolució per desbloquejar la signatura del Conveni de personal laboral de les universitats públiques valencianes

La FE CCOO PV planteja al Ministeri d’Universitats vies de solució en la reunió mantinguda pel sindicat en l'àmbit estatal

19/02/2020.
    Conveni universitats Ja!

Dilluns 17 de febrer s’ha mantingut una reunió amb el nou ministre d’Universitats. En aquesta cita amb els sindicats, CCOO ha reiterat les seues propostes en matèria d'ocupació, de salaris i de condicions laborals: derogació del RD 14/2012, eliminació de la taxa de reposició, reducció de la taxa de temporalitat i precarietat, elaboració de l'Estatut del personal docent i investigador (PDI) i desenvolupament de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP) amb establiment en ambdós casos de la carrera professional horitzontal per a tot el personal de les universitats (PAS i PDI), actualització dels salaris previstos en l'RD 989/1986 complementat pel Reial decret 1084/1988 i modificació profunda de l’ANECA i dels criteris d'acreditació del programa ACADÈMIA per a l'accés als cossos docents universitaris.

Però a més, FE CCOO ha plantejat la necessitat urgent de desbloqueig de la situació en què es troba des de fa ja massa mesos el Conveni laboral de les universitat públiques valencianes.

A l’espera de l’informe sol·licitat a la Conselleria d’Hisenda i a la de Transparència, en diferents espais i fins i tot en la premsa, des del la Generalitat s’ha comunicat que l’entrebanc és el sostre de deute del 0,3 % en la despesa pressupostària de personal en les universitats.

La proposta que li hem fet és propiciar, via la Llei d’acompanyament dels Pressupostos generals encara pendents, ampliar el límit ja que som una comunitat infrafinançada, a l’espera d’un finançament més just.

En aquesta línia, en l'àmbit estatal continuarem insistint també amb el secretari general d’Universitats, i amb el Ministeri d’Hisenda.

El nostre compromís amb el text preacordat és ferm. No pararem fins aconseguir la signatura que millorarà les condicions del personal laboral.