Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

FPA EN MOMENTS DE COVID19

Des del moment en què vivim podem fer balanç de la gestió de la crisi al temps que hem d’organitzar ja l’inici del curs 20/21

30/06/2020.
    Educación para adultos

Si posem el focus en el tractament de l’educació de persones adultes observem que en les instruccions i normativa ha passat de ser obviada a aparèixer marcant la impossibilitat d’utilitzar la plataforma AULES o de desenvolupar cap acció formativa presencial amb l’alumnat. En els últims documents s’ha rectificat en part, fent aparèixer un apartat específic d’educació de persones adultes i permetent les tutories individualitzades presencials en l’últim curs de cicle 2.

Pensem que la rectificació no és suficient i que cal un tractament de l’educació de persones adultes específic que tinga com a base el reconeixement al dret de l’educació al llarg de la vida, més enllà de la consideració d’obligatorietat o no de la formació de persones adultes.

Cal que l’administració actue amb la consciència de la necessitat urgent de les accions formatives desenvolupades al centres de persones adultes per a la igualtat i cohesió social, per a la incorporació al món del treball d’un sector molt ampli de la població (migrada o autòctona), per al coneixement i salvaguarda de la nostra llengua, per a l’alfabetització informàtica de la població adulta, per a la salut i dignitat de la gent gran.

Per tot açò, demanem que l’administració comence a legislar i actuar tenint en compte les necessitats de l’alumnat de formació de persones adultes:

-Cal la incorporació immediata dels centres de formació de persones adultes a AULES per tal de preparar la formació de l’alumnat del proper curs a la vista d’una possible organització semipresencial.

-Cal també preveure al pressupost la compra d’equipament informàtic per a l’alumnat més vulnerable de FPA.

-Cal pensar en dotar als centres de formació de persones adultes dels mitjans necessaris per atendre l’increment d’alumnat que s’incorporarà previsiblement el proper curs, donat el context de crisi social i econòmica.

-I per últim, cal que l’educació de persones adultes sempre siga tinguda en compte per l’administració, estant atenta a les necessitats de l’alumnat d’aquests centres mitjançant la interlocució amb els equips directius.