Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

Reunió amb el Ministre d'Universitats per abordar l'Estatut del PDI

El Ministre d'Universitats va convocar ahir 13 de juliol a la vesprada als Sindicats representatius en el sector universitari (CCOO, UGT, CSIF i CIG) a la primera reunió per al debat sobre l'esborrany de l'Estatut del Personal Docent i Investigador (PDI) i la modificació parcial de la LOU quant a les figures del professorat universitari.

14/07/2020.
    Universitats

En la reunió, el Ministre no va realitzar una presentació de l'esborrany als participants (el text s'havia fet arribar fa uns dies) sinó que va manifestar que era allí per a prendre notes i escoltar les nostres propostes concretes. La falta d'un model de negociació (més enllà d'una vaga voluntat de diàleg del Ministre) dificulta el procés de negociació de l'Estatut del PDI, i més quan no hi ha voluntat de formalitzar la Mesa d'Universitat.

El Ministre no va contestar cap qüestió plantejada pels Sindicats sobre el significat i conveniència de les figures que vol crear, no va aclarir per a què vol introduir la doble via laboral/funcionarial, no es va abordar què ocorrerà amb les figures de professorat que desapareixen en la nova proposta, no va entrar en qüestions de càrrega docent, ni va respondre a la demanda d'establiment de carrera professional per al professorat universitari. El Ministre tampoc es va pronunciar sobre les necessàries modificacions dels processos d'acreditació, ni va respondre com s'eliminarà la precarietat i temporalitat en l'àmbit de la universitat pública espanyola. Com se'ns va dir al principi de la reunió: el Ministre era allí per a escoltar i prendre notes.

El que sí que va quedar clar és que el Ministeri no contempla el desenvolupament de la carrera horitzontal, ni la modificació del Reial decret de Retribucions del professorat universitari que data de l'any 1989.

En la reunió es va indicar que el Ministeri acompanyarà a aquest projecte d'una proposta econòmica i que es parlarà de modificació de la taxa de reposició, però encara no tenim constància d'això. En definitiva, encara que de la premsa i les xarxes socials es poguera extraure la idea que el Ministeri pretén posar fi a la precarietat en la universitat, la veritat és que aquest esborrany desregula les condicions laborals del professorat universitari i sembla *precarizar encara més les figures del Personal Docent i Investigador. Per a CCOO és fonamental que es parle de la carrera professional del PDI, i que s'establisquen plans específics per a posar fi a la precarietat.

El Ministre ha convocat una nova reunió el dia 31 de juliol. A més d'una presentació del projecte, demandem al Ministre que canvie el format actual de converses i esperem que en aquesta reunió es puga consensuar un catàleg de temes a tractar, una metodologia de treball i un calendari per a això.

CCOO ha manifestat el seu rebuig a l'esborrany de l'Estatut del PDI de moment triat i pel seu contingut, ja que els seus efectes *desregularizadores, sumats a l'efecte del decret *Wert (que no es vol derogar) i la taxa de reposició, tots dos plenament vigents, ABOQUEN A les PLANTILLES DE LA UNIVERSITAT PÚBLICA ESPANYOLA A l'EMPITJORAMENT DE LES SEUES CONDICIONS DE TREBALL.