Federació Ensenyament CCOO-PV | 31 de octubre de 2020

Curs 2020 - 2021

Els centres educatius valencians no tenen suficients espais per afrontar l’ensenyament en temps de pandèmia

    CCOO PV fa un estudi adreçant-se als centres educatius des de tres òptiques diferents que es treballen al sindicat i que es donen als centres: l’òptica del professorat, del personal de neteja i del personal de menjador

    22/09/2020.
    Qüestionari d'inici de curs

    Qüestionari d'inici de curs

    El sindicat hem enviat un qüestionari als centres educatius amb preguntes relacionades amb l’inici del curs, abordant les dificultats i necessitats detectades pels propis centres quant a la tasca educativa, la seua organització i serveis de menjador i neteja.

    Des de l’òptica docent, els centres han manifestat que la presencialitat ha estat garantida en tots els nivells d’educació primària, segon cicle d’Educació Infantil i primer cicle d’ESO, amb algunes dificultats especialment relacionades amb la manca d’espais. En nivells superiors, aquesta falta d’espais i en ocasions de personal, també han suposat casos d’excessives ràtios, especialment en grups Batxillerat.

    Al 65% dels centres hi faltaven 2 o més persones al centre a l’iniciar el curs. Malgrat l’important contractació feta en les adjudicacions de l’estiu, les adjudicacions d’inici de curs no han estat eficients. Especialment no s’han cobert IT i jornades parcials. Al juny i juliol demanàrem precisament reforçament per aquestes adjudicacions i també endarrerir l’inici del curs, per donar temps a fer totes les contractacions necessàries abans de l’inici de les classes. Lamentablement, hem comprovat que la petició del sindicat era necessària i hauria d’haver estat atesa.

    Molts tutors i tutores que compten amb l'habilitació corresponent han optat per impartir elles mateixes especialitats i molts especialistes han hagut d'assumir tutories. L’esforç que està fent el professorat és molt important.

    Els centres troben a faltar protocols específics per a l’àrea d’Educació Física, així com per als Ensenyaments Artístics i Plàstics.

    Algunes dades destacables que ens donen les respostes dels centres:

    -Tres de cada quatre centres han hagut d’habilitar espais per adaptar les ràtios. Especialment s’han habilitat els gimnasos, biblioteques, aules de música, d’anglès i multiusos, però també patis, laboratoris i en algun cas passadissos.

    -El 94,2% dels centres han vist augmentades les accions de neteja i el 88% ens diuen que s’ajusten a allò marcat als plans de contingència.

    -El 55% consideren que la dotació d’EPIs per al personal del centre ha estat suficient. El 45% opina que no, i creu que el material que més falta són mascaretes sobretot, i en menor mesura bates, gels hidroalcohòlics i indumentària EPI.

    -Finalment, el 65% dels centres troben insuficient la informació respecte a la Covid-19.

    Des de l’òptica del servei de menjador, les contractacions de monitores per al servei de menjador s’ha donat en l’ensenyament públic però no als centres privats i quant al personal de cuina, no ha hagut contractació de més personal mentre el servei sí ha estat ampliat pel desdoblaments dels torns i l’augment de càrrega de neteja i desinfecció.

    D’altra banda, preocupa molt al sindicat el fet que no s’estiguen aplicant els registres de jornada, de manera que estan fent-se jornades superiors a les del conveni.

    Les empreses de restauració col·lectiva no han subministrat suficient material per al servei de menjador, com ara carros tèrmics o carrets de transport.

    En definitiva, esperem que a l’octubre, amb la incorporació de més comensals, es reforcen les plantilles.

    Respecte a la neteja, les dades confirmen un augment generalitzat de les accions de neteja a tots els centres educatius, amb un important augment de contractacions, però les persones treballadores de neteja necessiten protocols per saber com desenvolupar la seua tasca. La manca d’aquests protocols fa que el personal de neteja haja de dirigir-se a les direccions dels centres.

    El nostres sindicat considerem els centres educatius com un “ecosistema” on totes les persones que hi treballen són fonamentals, cadascuna en el seu sector, i reconeixem les dificultats i l’enorme esforç que tant professorat, com alumnat, famílies, administració i personal educador, de neteja i menjador ha estat fent per garantir un inici de curs segur i amb garanties, però també assenyalem les mancances i vetllarem per l’implementació dels recursos necessaris ara i al llarg d’un curs que suposarà un repte constant.

    TE Juny 2018: Conquerint Espais, Construint futur
    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 18 junio 2018 [Ver último número] [Ver colección completa]

    Esta web utiliza cookies propias y de terceros para optimizar su navegación. Si continúa navegando está dando su consentimiento para su aceptación y nuestra politica de cookies, haga click aqui para más información y ver cómo desactivarlas.