Federació Ensenyament CCOO-PV | 31 de octubre de 2020

Curs 2020 - 2021

CCOO PV demana vigilància de les instruccions i protocols de les mesures antiCOVID a la Universitat Politècnica de València

La situació actual de la pandèmia no pot portar a la relaxació de les mesures antiCOVID i tant la Universitat Politècnica de València com l’empresa que gestiona el Col•legi Major “Galileu Galilei” han de vetlar per l’estricte compliment de totes i cadascuna de les mesures establides en els protocols sanitaris.

05/10/2020.
    Covid19

Ja des del Comité de Seguretat i Salut de la UPV es va instar a què des de la universitat es registraren compromisos per escrit a totes aquelles empreses que estan en el campus per a l’establiment, comunicació i vigilància de les instruccions respecte a la prevenció de la COVID19.

No és admissible que l’empresa no haja fet seguiment i haja despistat la seua responsabilitat i haja permés (per acció o per omissió) una acumulació de persones per damunt del que es marca i a més sense observar ni distàncies de seguretat ni l’ús de mascaretes.

El que no és comprensible és que, igual que s’ha establit que no hi haja classes presencials fins que no es facen els rastrejos i es puga delimitar la incidència en la infecció, no s’hagen eliminat els serveis d’atenció a l’alumnat, posant en risc tant a l’alumnat que puga estar en contacte en aquests serveis com a treballadores i treballadors que els atenen. Serveis com esports, biblioteques (tant les de les escoles com la general), espais de treball col•lectiu...

Des de la Federació d'Ensenyament de CCOOPV demanem que també es restringisca el contacte i que no hi haja atenció presencial a l’alumnat en aquests serveis almenys fins que acabe el rastreig i es puga acotar la incidència dels contagis.

El personal d'administració i serveis, així com el personal de recerca i altres treballadors del Campus estan obligats a treballar presencialment sense tindre en compte al personal vulnerable.

El protocol d'actuació per al començament del curs universitari 2020/21 aprovat per la UPV el juliol de 2020, sense el suport de cap organització sindical, és sense dubte insuficient. Avui mateix, les organitzacions sindicals, conjuntament, hi han sol·licitat cita al Rector perquè ens informe de l'actuació de la UPV.

Des de FE CCOO PV considerem necessari:

- Que es convoque reunió urgent del Comité de Seguretat i Salut per a informar de la situació epidemiològica i l'adopció de mesures respecte a riscos no previstos que s'han produït.

- Que s'establisca el treball no presencial combinat amb torns de treball presencial, per a evitar riscos de contagi innecessaris.

- Que es prenguen mesures per a la situació del personal vulnerable.

Ara mateix la responsabilitat ha d’estar compartida tant per l’empresa com per la universitat i, sobretot, per l’alumnat, que ha d’observar i seguir totes les indicacions sanitàries per a contindre i eradicar la COVID.