Federació d'Educació de CCOO PV | 25 d?abril 2024.

La vacunació de tot el personal dels centres educatius és imprescindible per la tasca com servei essencial

La FECCOOPV considerem que cal una planificació que contemple els possibles efectes adversos de la vacuna

02/03/2021.
    Vacunació COVID

Com ja vàrem reivindicar fa mesos, la FECCOOPV manifestem que el personal docent i educatiu així com el que treballa en sectors socioeducatius ha de tindre la consideració de persones que treballen en un servei essencial i que a més han estat peça clau en la contenció dels contagis. La traçabilitat en els centres educatius ha estat més fàcil que en altres àmbits i ha contribuït a reforçar tot l’esforç del personal que treballa en centres educatius i socioeducatius.

Aquesta demanada ha estat observada en l’estratègia de vacunació del Ministeri i també del Govern Valencià.
    En aquesta estratègia ministerial es recull que docents i personal d’educació infantil, primària, secundària i especial formen part del grup 6, col·lectius amb funció essencial per a la societat, grups prioritaris després dels de més edat i vulnerabilitat.

L’assignació de la vacuna d’Astrazeneca per a persones d’aquests col·lectius de 55 anys o menys no ha d’entrebancar la vacunació de majors de 55 amb vacunes d’altra farmacèutica o tipus. De fet són també membres i ha d’estar considerat en el torn preferent com la resta dels seus companys i les seues companyes. Així ho hem manifestat en l'àmbit estatal i també instem al Govern Valencià perquè així siga.

Volem manifestar també que el contacte amb els possibles vectors de transmissió, infància i adolescència, es produeix tant en l’àmbit de l’educació formal (escoles, IES, Conservatoris, EOI, CIFP, CEE, centres FPA,....) com en l’educació no formal (escoletes i activitats d’oci educatiu com ara les activitats extraescolars que es donen en molts casos als mateixos centres) o vivencials (centres de tutela de menors). Subratllem també la inclusió de tot aquell personal que treballa en aquests centres: menjadors, neteja,...Per tant instem a la planificació en la vacunació de tot el personal que hi treballa.

A més, donades els possibles efectes adversos els dies posteriors a l’administració de la vacuna d’AstraZeneca, vacuna que s’administrarà en la majoria del personal del sector, demanem una planificació que contemple aquesta situació per no generar més problemes afegits a la vida de la nova normalitat dels centres causada per les baixes o absències per febra o altres efectes secundaris.

Des de la FECCOOPV proposem que l’administració d’aquestes vacunes es faça en divendres o que no s’administre a la totalitat del centre el mateix dia sinó en dies diferents per evitar la possible concentració de persones afectades pels efectes secundaris a la plantilla del centre.

Per últim demanem aclariment en com s’aplicarà el torn de vacunació en cas de ser del sector educatiu però també ser personal de risc.