Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

Arriba la Setmana d'Acció Mundial per l'Educació (SAME): #MILMILLONESDEVOCES

Un any més, la Federació d’Ensenyament de CCOO PV participa activament en la preparació de la Setmana d'Acció Mundial per l'Educació (SAME), dins de les accions de la Campanya d'Acció Mundial per l'Educació (CME).

20/04/2021.
    SAME 2021

La Campanya d'Acció Mundial per l'Educació és una coalició internacional que va nàixer l'any 2000 i està formada per ONG, sindicats de l'entorn educatiu, centres escolars i moviments socials de molt divers signe que ens mobilitzem per a reclamar el compliment íntegre dels compromisos internacionals signats pels Estats per a garantir l'accés a una educació de qualitat per a totes les persones del món.

La crisi de la COVID-19 ha posat de manifest i està agreujant la bretxa de desigualtat que ja existia. Aquesta desigualtat, es manifesta cruament en termes socials i s’ha traslladat també a l’àmbit educatiu, destacant la bretxa digital que afecta l’alumnat amb menys recursos. És a dir, la bretxa educativa afecta de forma molt mes intensa a les persones, famílies, comunitats i països més vulnerables.

La irrupció de la pandèmia al març de 2020 va alterar les activitats que solia dur endavant la CME, inclosa la SAME, que es van transformaren una iniciativa participativa de mobilització i incidència online #La major lección, centrada en els impactes de la pandèmia en els sistemes educatius.

Aquest any es desenvoluparà entre els propers dies del 26 al 30 d'abril, i es centrarà en el finançament de l’educació a llarg termini, en el marc d’una campanya sota el lema “Mil millones de voces”, en referència als més de mil milions de persones que van perdre el seu accés a l’educació durant la pandèmia, i a les experiències dels quals es tractarà de donar veu.

Pots accedir a les unitats didàctiques picant a aquest enllaç