Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

Decàleg per a unes oposicions amb més garanties

Una vegada més, el sindicat sumem propostes específiques per a fer d’aquestes oposicions docents 2020 al País Valencià, unes oposicions amb més garanties.

12/05/2021.
    Oposicions amb més garanties

El proper 22 de maig s’inicien les proves selectives de les oposicions 2020 i la FE CCOO PV fem demandes per a unes oposicions amb més garanties.

La no eliminatorietat de les proves, el canvi en l’ordre de les proves, adequar-les a la pràctica docent i la revisió i ajustment a aquesta pràctica docent dels criteris d’avaluació són algunes de les reclamacions que els darrers anys ja hem vingut fent a les diferents administracions competents, tant al Ministeri com a la Conselleria.

Una vegada més, el sindicat sumem propostes que ajuden a millorar el procés selectiu. Considerem necessàries algunes accions específiques per a fer d’aquestes oposicions docents 2020 al País Valencià, unes oposicions amb més garanties.

Oposicions segures. Algunes propostes presentades pel nostre sindicat al pla de contingència per a les proves:

1) Veiem necessària la creació de tres tribunals COVID19, un per direcció territorial, que vigilen el compliment de les normes sanitàries i les garanties per a la salut de totes les persones implicades durant la realització de les proves.

2) Cal dotar de personal sanitari a les seus dels tribunals, una, dues o les persones necessàries segons la quantitat de tribunals i participants de cada seu. Aquest personal podria realitzar tasques com ara la mesura de temperatura quan les persones participants entren a l’edifici, expedició dels certificats de símptomes, etc.

3) Dotació de mascaretes homologades a totes les persones participants quan entren a l’aula per a realitzar les proves, tal i com es fa als centres sanitaris. Aquesta mesura, a més d’assegurar que totes les persones participen amb mascaretes homologades, també podria ajudar a la seua identificació en l’entrada a les proves.

4) Publicació física, ben visible i adaptada a totes les persones en les seus de tribunals de panells gràfics que remarquen les mesures de seguretat derivades del pla de contingència així com la planificació d’una correcta marcació dels espais amb les indicacions preceptives per al correcte ús de les instal·lacions en prevenció dels contagis.

Oposicions amb més garanties. Entre d’altres:

5) Formació específica per als tribunals i oberta també a les delegades sindicals acreditades perquè aquestes puguen col·laborar en la tasca de suport i informació tant per a aspirants com tribunals, al temps de garantir els drets laborals de les persones que hi treballen al procediment.

6) Cada tribunal ha de tindre habilitat un contacte en la plataforma o correu electrònic perquè la persona aspirant puga tindre un registre de reclamacions, amb 48h de termini per a contestar per part del tribunal. Aquesta adreça de correu electrònic o contacte web tindrà la consideració de registre oficial amb caràcter general.

7) Acreditació de permanents sindicals i accés d’aquests al desenvolupament de les proves de selecció perquè puguen seguir i assessorar durant el procés a totes les persones participants.

8) Pagament sense retard a les persones membres dels tribunals, percebent dietes per totes aquelles despeses derivades per la seua tasca i reconeixent com a hores extres tot l’horari d’excés respecte a la jornada docent habitual. També s’han de reconèixer les hores treballades al procés selectiu com a crèdits de formació a tots els efectes.

9) Creació d’un tribunal d’inclusió, per resoldre diferents qüestions, com ara les que ja hem assenyalat en darreres convocatòries respecte a la identitat de gènere.

10) Creació d’un tribunal de bones pràctiques (tribunal de greuges) que permitisca una millor comunicació amb les persones aspirants i sempre amb un contacte en la plataforma o correu electrònic perquè la persona aspirant puga tindre un registre de reclamacions, amb 48h de termini per a contestar per part del tribunal.

11) Màximes facilitats per a l’adaptació de les proves de les aspirants amb diversitat funcional, així com en les comunicacions entre el tribunal i les persones amb dificultats visuals o auditives. També recursos per cobrir els desplaçaments necessaris i evitar tots els possibles oferint solucions com ara la realització de la prova teòrica al tribunal més proper de casa.

12) Mesures de millora de l'oposició per tal d'evitar l'alt número de places desertes i coordinació i coherència en l’aplicació dels criteris d’avaluació de cada especialitat, elaborant també rúbriques que afavorisquen tant el procés de correcció i avaluació, com el de reclamacions de les persones aspirants.