Federació d'Educació de CCOO PV | 15 de juliol 2025.

Els centres educatius han de decidir com avançar cap al treball per àmbits

    El sindicat aposta pel treball en àmbits al primer cicle d’ESO, però han de ser els centres educatius els que decideixen la seua aplicació o no al curs vinent

    20/05/2021.
    Participació

    Participació

    Aquest dijous 20 de maig tindrà lloc una mesa sectorial on es negociarà, entre d’altres qüestions, el treball per àmbits al primer cicle d’ensenyament secundari obligatori. La Federació d’Ensenyament de CCOO PV farem una proposta perquè al curs 2021-22 els centres puguen valorar, després de l’any d’aplicació, si decideixen continuar treballant per àmbits en segon d’ESO i si ho tornen a fer en primer. Aquesta decisió hauria de prendre’s amb el màxim consens possible pel centre educatiu.

    Considerem molt important la formació dels docents implicats i que aquest projecte siga una aposta ferma de tota la comunitat educativa i no solament una mesura d'urgència que arriba per a quedar-se sense més. En aquest sentit, tots els centres educatius han d’aprofitar els recursos formatius que l’administració facilita per tal d’avançar cap a l’aplicació del treball per àmbits, amb l’objectiu que al curs 2024-25 tots els centres puguen treballar per àmbits amb garanties.

    D’altra banda, l’administració ha de facilitar tots els recursos i crèdits horaris per poder fer efectiva l’aplicació del treball per àmbits fent d’aquesta una millora educativa per a l’alumnat. Així mateix, l’administració també ha de continuar fent esforços per estabilitzar les plantilles dels centres, la qual cosa facilitarà entre d’altres moltes coses, la implantació dels àmbits.

    Per últim, considerem que l’administració ha d’acompanyar a la comunitat educativa en la implantació dels àmbits en primer cicle d’ESO, explicant i transmetent la seua potencialitat. Les famílies no poden quedar al marge i han de ser coneixedores dels canvis que suposa la implantació dels àmbits al primer cicle d’ESO i els seus beneficis.