Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

Diverses treballadores presenten denúncia davant Inspecció de Treball per la falta d'informació i indefensió davant l'Expedient de Regulació d'Ocupació a l’Institut Français de València

La denuncia, avalada per CCOOPV, és contra l’empresa i la Representació dels Treballadors pertanyents al Sindicat FSIE per no facilitar l’Acord al que han arribat per tancar IFV

04/06/2021.
    Institut Francés de València

La secció sindical de CCOO a l’Institut Français de València ha mostrat amb aquesta acció el seu malestar davant d'una negociació que ha durat el mínim establert per la llei, i per tant es reafirma amb el desacord i assenyala l’actitud col·laboracionista del sindicat FSIE a l'hora de facilitar a la direcció de l’empresa el tancament.

En tot moment, des de la secció sindical ha expressat la manca de documentació en l'informe aportat per l'empresa i requerida insistentment per CCOO, a les reunions de la Comissió Negociadora on, en cap moment ha sigut aportada per l'Empresa. Amb la informació que hem obtingut i amb una valoració per part dels economistes del Gabinet de CCOOPV, no s'ha justificat la necessitat de semblant proposta extintiva.

A més durant tot el procés ha existit un bloqueig informatiu per part dels representants del sindicat FSIE atés que el contingut de l'Acord no s'ha fet públic en cap moment. La manca de consulta a les persones treballadores afectades així com la pràctica permanent de pressió individual cap als seus companys per a que acceptaren les condicions de l’empresa, ha fet augmentar el malestar davant una situació on pensen totes havien d’estar unides.

És per això que han recurrit a la Inspecció de Treball per posar en coneixement l’actitud dels delegats de personal per tal de que s’investigue i sancione aquesta conducta que treballa a la contra dels interessos dels treballadors i treballadores.

Per últim ens reservem l’opció de recurrir als tribunals aquesta decisió, tant per l’obscur procediment i pràctiques per part dels representants, com per la decisió final de l’empresa de procedir al tancament.