Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

Dedicació horària en Ensenyaments Artístics Superiors

La situació provisional dels Ensenyaments Artístics Superiors davant la disposició Addicional novena de la LOMLOE ens ha de portar a emmarcar-los dins de l'àmbit d'ensenyament universitari, com hem vingut defensant fins ara, però amb l'exigència de no oblidar la pròpia identitat d’aquests ensenyaments que tenen una clara dimensió social i cultural.

15/06/2021.
    Capacitat de tutela

El procés de negociació de ROF ha d’acompassar-se amb un tractament que no empitjore la situació laboral del professorat si no més be al contrari, i que definitivament aquests ensenyaments es consideren com a grau tal i com estableix la LOMLOE i que afortunadament ja serà una realitat per al curs vinent 2021-2022.

Per això, i en relació a la circular informativa sobre confecció d’horaris, estimem que tant la investigació docent com la necessària activitat artística que desenvolupen els docents d’aquests ensenyaments han de tindre la consideració i regulació dins de la planificació horària per tal que la qualitat dels ensenyaments artístics superiors siga la que mereix la nostra societat i puguem avançar cap a un marc universitari i avantguardista.

Per això, ha de ser en aquests termes que s’establisca la dedicació a investigació i dedicació artística com a part de la tasca del professorat. Des de la FE CCOO PV demanem que el tractament no s'enfoque com als ensenyaments No Superiors i que es planteje una veritable transició cap a una situació més d’acord amb les característiques pròpies dels perfils acadèmics d’aquests ensenyaments.