Federació d'Educació de CCOO PV | 24 d?abril 2024.

El segon curs en pandèmia ha de garantir la presencialitat segura

Iniciem el segon curs marcat per la pandèmia i la FE CCOO PV seguim apostant i reclamant aules segures i amb tots els recursos necessaris

31/08/2021.
    Xelo Valls i Ana Mª Garcia a la roda de premsa d'inici de curs

Venim del curs acadèmic més complicat, sense dubtes, dels darrers anys i en un context de pandèmia mundial els centres escolars han demostrat ser part de la solució en preservar dels contagis. Per això la FECCOOPV ens concentràrem davant el Palau de la Generalitat el 21 de juny i vam demanar al gabinet del President Puig que la importància de l’educació ha de demostrar-se dotant de recursos, tant de professorat, personal de suport educatiu com mitjans materials perquè la sortida de la pandèmia siga un èxit des del punt de vista sanitari i que educativament no deixe a cap persona enrere.

L’atenció educativa s’ha vist millorada amb ràtios menors que les que teníem abans de la irrupció de la COVID 19 i eixa és la reivindicació que seguim mantenint: menys és més.

El curs que encetem, marcat també per la implantació de la nova Llei Educativa i la consecució d’una demanda històrica del nostre sindicat, com és la reducció d’hores lectives a 18h en Secundària i 23 en Educació Infantil i Primària, ha de perseguir un any més una màxima per a la FE CCOO PV: l’educació ha de ser garantia d’equitat, i en aquest sentit aquest curs seguirem reivindicant, junt amb la comunitat educativa, tant als centres i carrers com als àmbits de negociació, tots els recursos necessaris perquè la pràctica educativa als centres valencians es done amb totes les garanties sanitàries i els majors índexs de qualitat per una educació inclusiva que atenga les necessitats del nostre alumnat, especialment aquell més vulnerable.

Recordem que com a confederació sindical CCOOPV signàrem l’acord per a la recuperació (denominat “Alcem-nos”) el 22 de juliol de 2020, on es va establir, entre d’altres accions, la reducció de ràtios (acció 78 del document signat). Els compromisos adquirits, tot i ser per al curs 20-21 dibuixaven una realitat educativa on l’atenció a l’alumnat, més enllà de la seguretat sanitària, també contemplava una aposta per la innovació. Totes dues apostes han d’anar acompanyades amb una reducció de ràtios que arribe a tots els nivells educatius i derive en una reducció estructural que vaja més enllà del context sanitari. Com a signants d’eixe acord tenim el dret i el deure de vigilància del seu compliment i implantació.

Ja assenyalàvem el curs passat la correlació entre la zoonosi que ens ha portat la pandèmia de la COVID19 i el fet que s’està exhaurint la biodiversitat que actua com a protecció front a aquest fets. Per això, l’emergència climàtica i la preservació del medi ambient i la biodiversitat és més que una línia estratègica, és un deure com a docents i educadores i també com a sindicalistes de classe. Serà la classe treballadora qui més patirà els efectes del canvi climàtic que estem vivint, repercutint en la salut laboral. Per això tornem a insistir en aquesta reivindicació, tant educativa com de defensa dels drets laborals.

És important per a la FECCOOPV vetllar pel benestar físic i emocional del professorat que ha estat vivint un curs sencer i el darrer trimestre de l’anterior, en un context inèdit, amb situació sanitària a controlar i alumnat divers que requeria d’una atenció singular. L’estrès causat per la pandèmia conforma risc psicosocial que cal tindre en compte, estudiar, tractar i donar solució. Alguns procediments articulats des de l’administració i en la gestió del personal educatiu han comportat més dificultats que mai i han mostrat la necessitat de disposar, per aquest context sanitari i per a la seua consolidació futura, del major nombre de recursos possibles per a la seua gestió.

La FE CCOO PV seguirem treballant en tots els sectors educatius, reivindicant els drets laborals de les companyes i companys treballadores del sector privat, del personal educador i exigint entre d’altres el compliment encara pendent dels compromisos adquirits en relació amb el conveni d’universitats.

En definitiva, el nostre sindicat seguirem del costat del personal educatiu i insistirem en la tasca de guarda de la salut laboral i de l’alumnat, més enllà dels plans de contingència.