Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La Fundació Pau i Solidaritat PV en l'any per a l'Eliminació del Treball Infantil convoca el 1er Concurs: Llapisseres pels Drets de la Infància. Històries contra el treball infantil.

20/09/2021.
    I Concurs de Dibuixos i Microrelats

L'Assemblea General de les Nacions Unides va declarar l'any 2021 com l'any per a l'Eliminació del Treball Infantil. Des de Pau i Solidaritat PV ens sumem a aquest objectiu en el marc del projecte “INTERACTUEM A L’ESCOLA. Programa d'Educació per a la Ciutadania Global dirigit a Educació Primària, Secundària, Formació Professional i Alumnat de Magisteri”.

Aquest programa té com a objectiu promoure la reflexió sobre les desigualtats en el món i emprendre accions que transformen aquestes desigualtats. INTERACTUEM A L’ESCOLA compta amb recursos didàctics que permet al professorat treballar l'Educació per al Desenvolupament a l'aula i promoure una ciutadania activa i solidària.

En aquesta línia, llancem el 1er Concurs: Llapisseres pels Drets de la Infància. Històries contra el treball infantil l'objectiu del qual és acostar la realitat del treball infantil a la ciutadania valenciana, i promoure el compromís i mobilització del professorat i alumnat dels centres educatius perquè actuen creant contingut que donen a conéixer i animen a reflexionar sobre la realitat que viuen aqueixos 160 milions de xiquets i xiquetes en el món: el treball infantil.

El concurs compta amb dues modalitats: Microrelats i dibuixos. Pot participar tant alumnat com professorat dels centres educatius de la Comunitat Valenciana. A més, la Fundació Pau i Solidaritat PV oferirà als centres educatius que hagen tingut almenys una persona participant en el concurs la possibilitat de realitzar:

Una formació gratuïta de 10 hores sobre Drets de la Infància i Drets Humans a tot el claustre del centre per a incorporar aquestes problemàtiques en el currículum.Dos tallers per grup-aula del centre sobre Drets de la Infància i Drets Humans.Tindre durant un mes del curs acadèmic 2021-2022 l'exposició “Actua contra el Treball Infantil!” en el centre educatiu.Visites guiades de l'exposició “Actua contra el Treball Infantil!” per a famílies i alumnat.

Podeu trobar les Bases del Concurs modificades el dia 24 de setembre 2021. Consulta les bases actualitzades ací:

Davant qualsevol dubte, pots contactar amb la Fundació Pau i Solidaritat PV en la següent adreça:

edc-pauisolidaritat@pv.ccoo.es