Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

Aquest 25N, la FECCOOPV posa l'atenció sobre les violències menys visibles

El pròxim 25 de novembre tornarem a eixir als carrers per a denunciar totes les formes de violència masclista contra les dones

22/11/2021.
    25N

CCOO ha preparat, de forma conjunta amb UGT, una campanya centrada en l'assetjament sexual en els centres de treball, amb dues idees clau: l'assetjament sexual és violència de gènere i les delegades i delegats de CCOO som el cordó de prevenció i lluita contra l'assetjament sexual en el centre de treball.

A més, en la Federació d'Educació, hem decidit posar el focus en les violències més invisibles, aquelles que a penes es perceben públicament excepte quan ja és massa tard: la violència psicològica, l'emocional, la verbal, l'econòmica i, la més cruel de totes, la violència vicària. Formes de dominació i sotmetiment que alteren la percepció en la dona que pateix alguna d'elles i que la converteix en una presa més fàcil per a exercir sobre ella altres formes de violència més habituals. Evidenciar-les i assenyalar a l'agressor són l'única manera de lluitar contra la por, contra la muralla invisible que tenalla, sotmet i aïlla a la dona víctima.

Aquest dijous, 25 de novembre, Dia Internacional per l'Eliminació de la Violència contra les Dones, t'animem a participar en els actes reivindicatius i de denúncia que hem organitzat al llarg de tot el País Valencià:

Assemblees sindicals CCOO-PV 25N:

Alacant: A partir de les 9.30 i fins a les 12.30 h, en la sala d'actes de la seu en l'Avinguda Salamanca, 33.

València: Sala d'actes en la seu de Plaça Nàpols i Sicília, núm. 5 i a través de canal youtube.com/c/ccoovalencia. De 10 a 12.00 h. A la seua finalització, es realitzarà en la plaça un acte d'homenatge i record a les dones i les seues criatures assassinades en 2021.

Castelló: A partir de les 10.00 h, en la sala d'actes Marcelino Camacho, en la plaça de les Aules, 23. En finalitzar l'assemblea, hi haurà una concentració en la mateixa plaça.

Mobilitzacions 25N:

• Alcoi: Concentració a les 12.00 h en la Plaça Espanya.

• Alacant: Concentració a les 19.00 h en la plaça de la Muntanyeta.

• Elx: Concentració a les 19.00 h en la plaça de Baix.

• Castelló: Concentració a les 12.00 h en la plaça de les Aules.

• València: Manifestació amb eixida des de la Glorieta/ carrer Colón, a partir de les 19.00 h.

Altres activitats entorn del 25N:

• Elx:

- 24/11: De 10 a 12.00 h, xerrada en línia amb la Inspecció de Treball d'Alacant i amb la cap de la Unitat contra la violència de gènere de la Subdelegació del Govern a Alacant.

- 26/11: A les 10.00 h, en El Graner (c/ Francisco Vicente Rodríguez, 15. Elx) “Café amb pòsit” Trobada-debat sobre ventres de lloguer.

Junt amb la notícia, us enllacem la següent documentació, per si fora del vostre interés:

• Manifest FECCOO “Violències invisibles”

• Propostes de treball a l'aula sobre violències masclistes i el 25N, per a diferents nivells educatius, elaborades per equips docents i pedagògics per a la FECCOO (en castellà):

“Educar en igualdad. Vidas, no números”

“No me trago este sapo. Escribo mi propio cuento”

• Recopilatori d'activitats per a treballar a l'aula entorn del 25N, elaborat per la FECCOO de L'Alacantí -Les Marines (documentació i vídeos de diferents autors i fonts, en castellà i en valencià)

#EncaraQueNoEsVeuÉsViolència

#VisibilitzarLesViolènciesInvisibles