Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

De les paraules als fets. Per a la igualtat #TenimUnPla

Arriba una nova jornada reivindicativa del #8M i en la FE CCOO PV continuem amb la lluita contra la bretxa de gènere i per la igualtat salarial

04/03/2022.
    8M #TenimUnPla

La nostra campanya del 8M del 2022 se centra en els plans d’igualtat com a ferramenta de transformació social i lluita contra la bretxa salarial i de gènere. En el nostre àmbit és especialment rellevant la incidència que està tenint en el sector privat de l’educació, les cures i les activitats socioeducatives, on estan aflorant les penalitzacions que el sistema patriarcal imposa als permisos i llicències que tenen relació amb el que tradicionalment s’ha considerat “assumptes de dones”. Els plans d’igualtat ens estan permetent evidenciar i denunciar aquestes situacions i tractar de corregir-les en las comissions de negociació on participem.

La FE CCOO PV fa una crida a tota la seua afiliació perquè se sume i participe en la jornada reivindicativa del 8M, Dia Internacional de la Dona Treballadora / Dia Internacional de la Dona. Consulta en la documentació adjunta les assemblees organitzades per CCOO PV en les distintes seus i les convocatòries de manifestacions/ concentracions del moviment feminista en les quals CCOO participa amb pancarta pròpia. Amb la imatge i vídeo de la campanya, adjuntem la tradicional publicació informativa de la Llapissera Violeta i us proposem una activitat per a les aules, titulada “Les dones de la meua vida”. Igualment, us enviem una recopilació de materials diversos al voltant del 8M seleccionats des de distintes propostes publicades en internet. També està obert el termini per a la presentació de candidatures als premis “Pepa Ramis” de la FE CCOO PV a les millors pràctiques coeducatives en centres del País Valencià.

Per nosaltres és 8M tots els dies. Cal valorar la labor de tot el personal amb tasques educatives per educar en igualtat, en el respecte i la convivència solidària, sense deixar espai a les discriminacions ni als discursos que busquen retrocedir en els drets aconseguits.

Activitat Les dones de la meua vida:

1.- https://youtu.be/rYCzsX-CXvc

2.- https://youtu.be/twCcKEaKpyU