Federació d'Educació de CCOO PV | 24 d?abril 2024.

Obert el termini d'inscripció de les Jornades Cap a una transició ecològica dels centres educatius

Aquestes jornades seran en format presencial a Alacant i en modalitat telemàtica per a qui no puga desplaçar-se

30/05/2022.
    Jornades Cap a una transició ecològica dels centres educatius 08 juny

La dimensió ecosocial com a línia estratègica d’acció sindical de la FE CCOO PV per als propers anys és una necessitat per actuar davant de la situació d’emergència climàtica i degradació ambiental: el model econòmic actual ens condueix cap a un més que possible col·lapse de la societat.

La situació ambiental, climàtica i sanitària crítica que patim fa dècades i que la comunitat científica ens advertia del seu desencadenament com a producte d’un model econòmic destructiu, depredador i poc respectuós amb la natura i els seus recursos. El resultat de l’evolució del capitalisme com a model productiu i sistema econòmic sobre el que s’assenta la nostra societat ens ha generat un escalfament del clima terrestre a una velocitat mai coneguda en temps geològic. Eixa situació provoca que l’adaptació a les noves condicions climàtiques no siga possible per moltes espècies, el que suposa i suposarà l’extinció de moltes d’elles i els ecosistemes es veuran alterats.

En aquest context, el moviment social està reclamant solucions i accions cap una transició ecològica de la societat i un canvi de model econòmic harmonitzat amb el medi ambient i socialment equitatiu. En aquest sentit, la FE CCOO PV és part activa i ha d’estar recolzant eixe moviment ecologista i social que reclama eixe canvi, a totes les escales d’acció des de la local a la global, com “Fridays for Future”, “Aliança pel Clima” o “Comissió Ciutat-Port”, entre altres que vagin sorgint.

El sector educatiu, com la resta de sectors té un impacte sobre el medi ambient i com a agent de canvi ha de contribuir a aquesta transició. No obstant això, no disposem de suficient informació de Conselleria d’Educació per quantificar la petjada de carboni (emissions de CO2), els consums d’aigua i energia, així com la producció de residus que genera l’activitat educativa. Tanmateix, des de la FE CCOO PV hem d’impulsar estudis, reclamar auditories a l’administració per quantificar i poder avaluar l’impacte ambiental de cara a la planificació i desenvolupament de l’activitat educativa i el funcionament dels centres educatius. En definitiva hem de ser actors de la transformació del sector educatiu impulsant i aportant a la transició ecològica en el marc de l’Agenda 2030 pel desenvolupament sostenible en la qual l’educació esdevé essencial per assolir l’objectiu del programa per acabar amb la pobresa del món.

Aquest és el marc d’aquestes jornades d’inscripció lliure en el següent enllaç: https://fe.pv.ccoo.es/alacant-jornadaecologica